אלקטרה צריכה השלימה את רכישת רשת יינות ביתן. במסגרת העסקה, אלקטרה צריכה תחזיק ב-35.5% שעבורם תשלם 143 מיליון שקל לחברה ו-50 מיליון שקל נוספים למייסד החברה נחום ביתן. בנוסף, תעמיד החברה ליינות ביתן הלוואה בגובה 50 מיליון שקל לתקופה של 4 שנים. במקביל, תרכוש חברת הביטוח הפניקס 15% נוספים, בתמורה המוערכת בכ-50 מיליון שקל.
1 צפייה בגלריה
 יינות ביתן
 יינות ביתן
יינות ביתן
( צילום: יח"צ)
היום (ה') חתמו הצדדים על העסקה שאמורה לחולל שינוי במפת התחרות של ענף קמעונאות המזון בישראל. אחרי שנים בהן סבלה יינות ביתן מהפסדים ומצוקה פיננסית שהחלישו את כושר התחרות שלה וגרמו לבעליה למכור, ממצוקה, סניפים לרשתות מתחרות כמו ויקטורי ופרש מרקט, שהתעצמו בזכותם. עכשיו יינות ביתן מקבלת כבעלי שליטה את אלקטרה מוצרי צריכה - אחת החברות המבוססות במשק מקבוצת אלקו שבשליטת האחים דני ומייקי זלקינד, שרואים ברכישה השקעה אסטרטגית לטווח ארוך ומתכוונים לשקם ולהחזיר את הרשת לימי הזוהר שלה.
בעקבות הרכישה נחום ביתן מייסד הרשת ומשפחתו יחזיקו ב-36% מהרשת, הבנקים הנושים פועלים מזרחי ב-10%, המנכ"ל מיכאל לובושיץ ב-2% והעובדים ב-2% שקיבלו מהיו"ר הפורש שלמה רודב שוויתר על חלקו.
במסגרת העסקה, מנכ"ל אלקטרה צביקה שווימר ישמש יו"ר פעיל של יינות ביתן. בקרוב ימונה סמנכ"ל כספים חדש, רן סבן, שהגיע מאלקטרה.
ל-ynet נודע כי אלקטרה מתכוונת לחולל שינוי בתרבות הארגונית של יינות ביתן, ולבצע שינויים נוספים בתפקידי מפתח בהנהלת החברה. לאלקטרה מוצרי צריכה יש אופציה עד שנת 2023 לרכוש את יתרת מניותיו של נחום ביתן לפי מפתח שנקבע מראש. אלקטרה לא יכולה להנפיק את יינות ביתן משום שעל פי חוק הריכוזיות לא ניתן להנפיק חברה שמצויה בשכבה שלישית של הבעלות (אלקו מחזיקה באלקטרה צריכה שמחזיקה ביינות ביתן). בנוסף, אלקטרה הצהירה כי מדובר בהשקעה לטווח ארוך ולכן נושא ההנפקה לא על הפרק.
לרשת, שמחזור מכירותיה השנתי כ-3 מיליארד שקל, יש כ-150 סניפים המתחלקים בין מגה הרשת העירונית, שרווחית יותר, לבין חנויות הדיסקאונט של יינות ביתן, שביצועיהן הכספיים נמוכים יותר ואלקטרה תידרש לחשיבה מחודשת לגביהן.