‏סוף עצוב למפעל אמיליה קוסמטיקס בירוחם: אחרי שכבר נראה היה כי הצליחו להציל את המפעל - הוחלט לסגור אותו. במפעל מועסקים כיום כ-80 עובדים ובהנהלה גיבשו הסכם מותנה עם חברה אחרת שפועלת בתחום שעשוי לאפשר לעובדים למצוא עבודה חלופית.
מהמפעל נמסר כי למרות צעדי התייעלות שנעשו במפעל, התייקרות מחירי התשומות והתגברות התחרות עם יצרנים מחו"ל והמעבר לייבוא הביאו להחלטה.
2 צפייה בגלריה
מפעל אמיליה קוסמטיקס בירוחם
מפעל אמיליה קוסמטיקס בירוחם
מפעל אמיליה קוסמטיקס בירוחם
(צילום: הרצל יוסף)
בדיווח לבורסה נכתב כי "ההחלטה על סגירת הפעילות התקבלה לאור הפסדים מתמשכים של קוסמטיקס בפעילותה, הן בישראל והן בארה"ב, אשר נובעים בעיקר מהתגברות התחרות בתחום, יבוא מתחרה והסרת חסמים, ועליית מחירי חומרי הגלם ותשומות הייצור. דירקטוריון קוסמטיקס אינו צופה כי מגמה זו תשתפר בעתיד הנראה לעין".
ההנהלה מציינת כי "סיום הפעילות בתחום הטיפוח בישראל צפוי להתרחש ב-17 ביולי 2022 וסיום הפעילות בתחום הטיפוח בארה"ב צפוי למועד סמוך לכך".

"זה הגיע לנו בבום"

יו"ר ועד העובדים במפעל, יגאל חזות, אמר כי "יש כ-80 עובדים במפעל. היום קיבלנו הודעה על סגירת המפעל הוותיק בירוחם. לדעתנו היה צריך לדבר איתנו קודם. אנחנו בוחנים את המשך דרכנו. הנהלת המפעל לא עדכנה אותנו. זה הגיע לנו בבום. מודיעים שהולכים הביתה אבל אף אחד לא מבטיח לנו שהמפעל שהם מדברים עליו ייקח את העובדים שלנו אליו. כרגע מתאריך ה-15.7 אנחנו ללא עבודה. גם ההליך היה מהיר. ביום אחד גם הודיעו על הסגירה וגם קיבלנו מכתב פיטורים".
ראש מועצת ירוחם, טל אוחנה, מסרה כי "אנחנו נערכנו מבעוד מועד לתרחיש הזה. לשמחתנו, כבר בימים הקרובים יתקיימו ראיונות לעובדים, תושבי ירוחם, במפעל התרופות המצליח שלנו ובסוכנות הביטוח שפתח בירוחם אודי דגן. המטרה מבחינתנו היא לאפשר לכל עובד ועובדת הזדמנות לתעסוקה איכותית יותר, בשכר גבוה יותר, לצד הכשרה מקצועית שאנחנו נממן עבורם. ליבי עם העובדים שהקדישו את שנותיהם היפות להצלחתו. ניסיון העבר מלמד שהתחלות חדשות מביאות עימן הזדמנויות צמיחה".
2 צפייה בגלריה
הפגנת עובדי המפעל ב-2017
הפגנת עובדי המפעל ב-2017
הפגנת עובדי המפעל ב-2017
בשנים האחרונות נעו עובדי המפעל בין ייאוש לתקווה. כך, במאי 2019, החליט דירקטוריון החברה על סגירת המפעל "לנוכח מגמות שליליות המאפיינות את התקופה האחרונה ונמצאות במגמת החרפה בחודשים האחרונים, שגרמו לשחיקה ברווח התפעולי של אתר ירוחם ולהפסד". כמה חודשים לאחר מכן, בנובמבר, נראה היה כי נמצא פתרון להמשך הפעילות והעובדים יכלו לנשום לרווחה. זאת, כשנחתם הסכם קיבוצי חדש בין ההסתדרות הלאומית וההנהלה. היום, כאמור, שוב דיווחה ההנהלה על סגירת המפעל.