מישאל וקנין הודח מתפקידו כיו"ר הדואר. לכלכליסט נודע כי וקנין קיבל לפני שעה קלה הודעה מהשר דודי אמסלם, הממונה על רשות החברות, ומשר התקשורת שלמה קרעי הודעה כי החליטו להעביר אותו מתפקידו כדירקטור בדואר ישראל. זאת, בעקבות השימוע שנערך לו.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו, האזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש", וסמנו "כלכלה" בהתראות אפליקציית ynet
השניים מנמקים את ההדחה בכך שווקנין אינו ראוי לתפקיד מבחינתם. וקנין לא ישמש גם כדירקטור. מנכ"ל הדואר דוד לרון הודיע בעבר כי אם וקנין יודח הוא יתפטר, אולם השניים וחברת הדואר צפויים לפנות לבג"ץ.
1 צפייה בגלריה
מימין: שר התקשורת שלמה קרעי ויו"ר הדואר מישאל וקנין
מימין: שר התקשורת שלמה קרעי ויו"ר הדואר מישאל וקנין
מימין: שר התקשורת שלמה קרעי ויו"ר הדואר מישאל וקנין
(צילום: אבי אוחיון לע"מ, אוראל כהן)
הן רשות החברות והן משרד האוצר הביעו בעבר את התנגדותן להליך ההדחה. לדברי מנהלת רשות החברות, מיכל רוזנבוים, הדחת יו"ר הדואר עלולה להוביל לכישלון הליך ההפרטה של הדואר. גם מנכ"ל האוצר שלומי הייזלר, הממונה על התקציבים יוגב גרדוס, והחשכ"ל יהלי רוטנברג, התריעו בפני קרעי כי הדחת וקנין תערער את יציבות החברה ותעכב את ההפרטה
בתקופת היו"ר וקנין, שמונה לפני כשנה וחצי ע"י השר לשעבר יועז הנדל, והמנכ"ל דוד לרון, השתפרו התוצאות הכספיות של הדואר, שאף עבר לרווחיות של 23 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2023, לאחר שבשלוש השנים האחרונות הפסיד 1.9 מיליארד שקל.