1 צפייה בגלריה
אילוס אילוסטרציה אסיר סוהר בית סוהר כלא
אילוס אילוסטרציה אסיר סוהר בית סוהר כלא
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
בית המשפט המחוזי בבאר שבע קבע לאחרונה שסוהר לשעבר שהעביר סמים וחפצים אסורים לאסירים תמורת תשלום והורשע בשוחד, ירצה תשעה חודשי עבודות שירות וישלם קנס של 10,000 שקל. השופט יואל עדן החליט על העונש הקל יחסית בהתחשב בכך שהנאשם ביצע את המעשים עקב חשש מאיומים שהופנו כלפיו וכלפי משפחתו.
לפי כתב אישום מתוקן שהוגש נגד הסוהר, כששירת ב-2019-2018 בבית הסוהר "אלה" שבבאר שבע הציע לו אחד האסירים להכניס תרופת מרשם בשם "סבוטקס" (שניתנת לנגמלי סמים) תמורת תשלום.
אחרי כמה פעמים שבהן סירב להצעות, ציין בפניו האסיר שהוא יודע היכן הוא מתגורר, היכן גן הילדים של בתו בת ה-5 ובאיזה רכב הוא מחזיק. בעקבות זאת הוא נענה לפנייה והעביר לאסיר פעם אחת כ-100 כדורים שנמסרו לו מחוץ לביתו תמורת 6,000 שקל, ובפעם נוספת עוד 50 כדורים תמורת 4,000 שקל. כשנה וחצי לאחר מכן, הוא העביר שוב סבוטקס תמורת 4,000 שקלים לאסיר אחר שהיה מקושר לאסיר הקודם, שהשתחרר בינתיים.
הנאשם הודה במעשים והורשע בעקבות זאת בעבירות של לקיחת שוחד, ניסיון עסקה בסם מסוכן וניסיון להעברת חפצים אסורים מסוכנים לאסיר.
במסגרת הטיעונים לעונש דרשה המדינה לגזור עליו 36 חודשי מאסר, קנס ומאסר על תנאי מרתיע. היא הדגישה כי הנאשם ביצע מעשים חמורים בהתחשב בתפקידו, ופגע באמון הציבור, בטוהר המידות של עובדי ציבור ובהגינות השלטונית.
הסנגוריות של הנאשם הפנו לעומת זאת לתסקיר שירות מבחן חיובי שניתן בעניינו וביקשו לקבל את המלצת השירות ולגזור עליו עונש של עבודות שירות. הן הדגישו שהנאשם ביצע את המעשים על רקע מסכת איומים מרומזים אבל מאוד ברורים אחרי שסירב כמה פעמים, בשל לחץ וחשש מפגיעה בו ובמשפחתו. עוד נטען כי לאחר שנתפס שיתף פעולה באופן מלא והוא אף משמש כעד מרכזי נגד נותני השוחד.
עו"ד תומר יפרחעו"ד תומר יפרחאולגה יפרח
עוד הפנו הסניגוריות לנסיבותיו האישיות של הנאשם, שגדל בצילו של אב אלכוהוליסט אלים ולמרות זאת סיים 12 שנות לימוד ושירות צבאי מלא, השתלב בעבודה קבועה וביצע את תפקידו בצורה טובה. כמו כן, צוין שהמשפחה שלו עברה טלטלה כלכלית ורגשית בשל מעורבותו בעבירות.
השופט יואל עדן קבע כי אף שהנאשם ביצע מעשים חמורים, אי אפשר להתעלם מכך שעשה זאת תחת השפעת איומים ממשיים לפגיעה בו, בבתו הקטנה וברכושו. הוא הוסיף כי מדובר באדם נעדר עבר פלילי שעד לאירועים אלה ניהל אורח חיים נורמטיבי וקיבל על עצמו אחריות מלאה.
גזר הדין הפנה לתסקיר שירות המבחן החיובי בעניינו של הנאשם, שבו צוין כי הביע חרטה כנה והבין את חומרת מעשיו. עוד צוינו הנסיבות האישיות של הנאשם והעובדה שהיה מוערך מאוד בתפקידו ואף הצליח למנוע ניסיון אובדני של אסיר.
בסיכומו של דבר קיבל השופט את המלצת שירות המבחן וגזר על הנאשם תשעה חודשי עבודות שירות, תשעה חודשי מאסר על תנאי, צו מבחן למשך שנה וקנס של 10,000 שקל או מאסר של 50 ימים במקומו.
• לקריאת גזר הדין המלא – לחצו כאן • הכתבה בשיתוף אתר המשפט הישראלי פסקדין • ב"כ המדינה: עו"ד יואב קישון מפרקליטות מחוז דרום • ב"כ הנאשם: עו"ד נורית שני, עו"ד ליאורה גלאובך • עו"ד תומר יפרח עוסק בפלילי • הכותב לא ייצג בתיק • ynet הוא שותף באתר פסקדין