1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
בית המשפט לתעבורה בירושלים גזר לאחרונה עונש קל יחסית של 120 שעות לתועלת הציבור (של"צ) על נהגת בת 50 שפגעה ופצעה הולכת רגל במעבר חצייה במבשרת ציון. השופטת שרית זוכוביצקי-אורי, שהתחשבה בהודאתה, בחרטה שהביעה ובנסיבות אישיות מיוחדות, גזרה עליה גם חמישה חודשי פסילה ופיצויים של 3,000 שקל לנפגעת.
התאונה התרחשה במאי 2019 בשעות הצהריים, כשהנאשמת נסעה לכיוון כיכר החלילים שבמבשרת ציון, לא האטה בקרבת מעבר חצייה ופגעה בהולכת רגל שהחלה לחצות את הכביש. היא נפגעה בגב התחתון, אושפזה למשך שישה ימים וכיום סובלת ממגבלות ומחרדות.
לאחר שהוגש נגד הנהגת כתב אישום היא הודתה והורשעה בעבירות של גרימת חבלה של ממש, נהיגה בקלות ראש, אי מתן אפשרות להולך רגל להשלים מעבר חצייה בבטחה והתנהגות הגורמת נזק. בהמשך היא הופנתה לשירות המבחן לצורך קבלת המלצה לעונש.
בתסקיר שהוגש בעניינה לפני כשלושה חודשים הומלץ על ענישה שיקומית של 120 שעות של"צ וצו מבחן שבמסגרתו תשתלב בקבוצה טיפולית לנהגים פוצעים. בתסקיר צוינו נסיבות אישיות לא פשוטות של הנאשמת, שעובדת כאחות ונאלצת לטפל בבני משפחה עם בעיות רפואיות. נכתב גם שהתאונה הייתה חריגה ולא מאפיינת את ההתנהגות שלה על הכביש, וכי היא לקחה אחריות מלאה על מעשיה, העניקה טיפול רפואי ראשוני לנפגעת ונבהלה מאוד ממה שעשתה לה.
במסגרת הטיעונים לעונש ביקשה התביעה המשטרתית להגדיל את השל"צ ל-250 שעות ולהוסיף גם שישה חודשי מאסר על תנאי, 14 חודשי פסילה לצד שבעה חודשי פסילה על תנאי, קנס מרתיע ופיצוי להולכת הרגל. הודגש כי הנאשמת ביצעה עבירות תעבורה חמורות וכי התאונה השפיעה קשות על חייה של הולכת הרגל.
עו"ד רומן קוגןעו"ד רומן קוגן
הסניגור ביקש מנגד לקבל את המלצת השירות בהתחשב בכך שהנהגת לקחה אחריות על מעשיה ועוסקת ביומיום בעזרה לזולת. הוא הוסיף שהיא סובלת מתוצאות התאונה, ולמעט המקרה הנוכחי יש לה רק עבירת קנס אחת. עוד התבקש בית המשפט שלא לפסול את הרישיון שלה, שמשמש אותה לצורכי עבודה.
השופטת שרית זוכוביצקי-אורי קבעה כי מצד אחד, הנאשמת ביצעה מעשה חמור כשלא אפשרה להולכת הרגל לחצות והסבה לה פגיעות משמעותיות. מצד שני, היא לא נהגה בפראות ולא ביצעה עבירה נוספת.
אל ממצאים אלה מצטרפות הנסיבות האישיות הייחודיות של הנאשמת, שכוללות עבר תעבורתי נקי, מסוכנות נמוכה כפי שדיווח שירות המבחן, לקיחת אחריות, הודאה שחסכה זמן שיפוטי והבעת חרטה. השופטת גם לקחה בחשבון את המלצת שירות המבחן ואת ההשפעה של התאונה על הנאשמת, את גילה, את נסיבותיה המשפחתיות ואת מקום עבודתה. כמו כן ציינה השופטת לחיוב את העובדה שהתפקוד של הנאשמת חיובי והיא אחות ובת משפחה מסורה.
בסיכומו דבר השופטת החליטה לקבל את המלצת שירות המבחן ולהטיל על הנאשמת 120 שעות וצו מבחן למשך שנה. נוסף על כך, היא פסלה את הרישיון שלה לחמישה חודשים והוסיפה שלושה חודשי פסילה על תנאי למשך שלוש שנים. כמו כן תשלם הנהגת קנס של 1,000 שקל ותפצה את הנפגעת ב-3,000 שקל.
• לקריאת גזר הדין המלא – לחצו כאן • הכתבה בשיתוף אתר המשפט הישראלי פסקדין • ב"כ המשטרה: עו"ד יעל כהן - תביעות תעבורה ירושלים ושי • ב"כ הנאשמת: עו"ד ג'אבר יעקב • עו"ד רומן קוגן עוסק בתעבורה • הכותב לא ייצג בתיק • ynet הוא שותף באתר פסקדין