חברת הקייטרינג שולץ של קרן אייפקס, המצויה בהליך הקפאת הליכים, צפויה להימכר בכפוף לאישור בית המשפט לחברת "פוד האוס שאח". פוד האוס נמצאת בבעלות אורן שולץ שהוא בנו של יחיאל שולץ ז"ל, מייסד החברה ומי שהיה בעבר הבעלים שלה. מכירת פעילות החברה ונכסיה (למעט חוב הלקוחות) תימכר לפוד האוס שאח תמורת כ-3.2 מיליון שקל.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
יצויין כי ב-2015, רכשה קרן אייפקס 70%-80% ממניות חברת ההסעדה שולץ בכ-150 מיליון שקל לפי שווי של כ-200 מיליון שקל וכעת אותה חברה נרכשת בחזרה על ידי אורן שולץ בכ-3.2 מיליון שקל. את פוד האוס מייצג עו"ד אהוד גינדס.
2 צפייה בגלריה
שולץ נמכרה ב-200 מיליון שקל ותירכש חזרה ב-3
שולץ נמכרה ב-200 מיליון שקל ותירכש חזרה ב-3
שולץ נמכרה ב-200 מיליון שקל ותירכש חזרה ב-3
(צילום: shutterstock)
האחים אורן וניר שולץ ניהלו את החברה המשפחתית שהקים אביהם יחיאל שולץ ב-1997, עד לרכישת השליטה בה על ידי חברת סוואן שבבעלות קרן אייפקס ב-2015. לאחר כשנתיים מהרכישה הדיחה זהבית כהן מנכ"לית הקרן את האחים מהחברה ומינתה מנכ"לים חיצוניים שכל אחד מהם שרד תקופה קצרה יחסית. האחים הגישו נגד קרן אייפקס תביעה בינואר 2017 בטענה שהם הושפלו ופוטרו משולץ ללא מכתבי פיטורים וללא פיצויים. התביעה הסתיימה בהסכם פשרה.
"זה כואב לראות את מפעל חיינו קורס. החברה שאבא שלי ייסד ושכל חיינו השקענו בה ירדה לטמיון וכואב לנו מאוד לראות את זה", אמר לאחרונה אורן שולץ, ממייסדי החברה. "איבדנו את אבא לפני חצי שנה בגיל 68 וזה הדבר שכואב יותר מהכל".
2 צפייה בגלריה
האחים ניר ואורן שולץ
האחים ניר ואורן שולץ
האחים ניר ואורן שולץ
(צילום: אוראל כהן)
האחים שולץ פתחו חברת קייטרינג חדשה בשם פוד האוס שכבר זכתה במכרז של חברת צים, שהיה שייך לחברת שולץ, ושמה יד על עוד כמה מכרזים חשובים. בכפוף לאישור בית משפט, עתה תשוב משפחת שולץ להיות הבעלים של החברה שאביהם ייסד.

400 עובדי החברה ישמרו על משרותיהם

בתוך כך, נודע כי איגוד עובדי המזון, הפרמצבטיקה וההסעדה בהסתדרות, ועד עובדי שולץ וחברת פוד האוס חתמו היום (ד') על הסכם קיבוצי מיוחד לעובדי החברה, שנכנסה לאחרונה להליך הקפאת הליכים. ההסכם ייכנס לתוקף במידה שבית המשפט אכן יכריז על חברת פוד האוס, היחידה שהגישה הצעה לרכישת הפעילות של שולץ, כרוכשת.
בחברה מועסקים כיום למעלה מ-400 עובדים. השופט חגי ברנר מינה לאחרונה לחברת שולץ את עו"ד אבנר כהן ממשרד כהן וילצ'יק ושות' כנאמן לחברה. חובות החברה לנושיה עומדים על כ-60 מיליון שקל וכן עוד 40 מיליון שקל הלוואת בעלים.
לפי ההסכם, כל עובדי שולץ ייקלטו לעבודה אצל הרוכשת החל ממועד ההעברה (שלושה ימים לאחר החלטת בית המשפט) כעובדים חדשים, ללא חובות עבר. עוד עולה כי החברה הרוכשת מתחייבת להעסיק את העובדים במשך שנה לפחות. מי שעבודתו תופסק לפני כן יהיה זכאי לפיצויי פיטורים בהתאם לחודשי עבודתו בחברה הרוכשת.
בנוסף, תעמיד הרוכשת לזכות העובדים קרן רווחה בהיקף של 150 אלף שקל בכל אחת מהשנים: 2022, 2023 ו-2024. הקרן תנוהל על ידי ועד העובדים.
עוד נקבע בהסכם כי כל החובות כלפי עובדי שולץ (לרבות פיצויי פיטורים, פדיון חופשה, הודעה מוקדמת, הפקדות פנסיוניות והפקדות לקרן השתלמות) בגין תקופת עבודתם בחברה יחולו אך ורק על חברת שולץ ו/או קופת הנאמנות, וישולמו ו/או יוסדרו על ידי קופת הנאמנות ו/או על ידי המוסד לביטוח לאומי, במקרה של פירוק. את חברת ההסעדה שולץ מייצג עו"ד אמיר ברטוב.
במשא ומתן לחתימת ההסכם לקחו חלק יו"ר הסתדרות עובדי המזון והפרמצבטיקה, אליעזר בלו, יו"ר ועד עובדי שולץ לירון ששון תבור, ועורכי הדין גלילה ואלון הורנשטיין.
אליעזר בלו מסר: "ההסכם עליו חתמנו היום עם הרוכש הפוטנציאלי של חברת שולץ מסדיר ומשמר את זכויות העובדים הקיימים בחברה, ומאפשר להם אופק תעסוקתי מול הרוכש".
יו"ר ועד עובדי שולץ, לירון ששון תבור: "בשלושת השבועות האחרונים עברו עובדי ולקוחות חברת שולץ טלטלה לא צפויה. בתקופה זו פעלו ועד העובדים וההסתדרות למתן פתרונות זמניים. היום חתמנו על הסכם קיבוצי ראשון שצפוי להבטיח את עתידם של העובדים בחברה. אני בטוחה שלפנינו תחילתה של דרך משותפת וטובה בחברה החדשה".

הנאמן מבקש לחקור את התנהלות החברה

בתוך כך, נודע כי נאמן חברת ההסעדה שולץ, עו"ד כהן, הגיש היום לבית המשפט המחוזי בתל אביב לצד בקשה לאשר המכר לפוד האוס בקשה כי בית המשפט יסמיך אותו לבצע חקירה על אודות ההתנהלות הכלכלית של החברה בתקופה קודם למתן צו פתיחת ההליכים, ולהעניק לו את כלל סמכויות החקירה.
עו"ד אבנר כהןעורך הדין אבנר כהןצילום: אוראל כהן
"אין חולק כי יש מקום לבחון את התנהלות החברה במהלך השנים האחרונות, וזאת בין היתר בשים לב למצב כפי שהשתקף מדו"חותיה הכספיים של החברה. בפני בית המשפט תלויה ועומדת בקשה אשר הוגשה על ידי הנושה נטו מלינדה סחר (המיוצגת על ידי עו"ד רם דקל), ואשר במסגרתה הועלו מספר סוגיות אשר מצריכות העמקה ובדיקה בטרם ניתן יהיה לקבוע מה אירע בחברה בחודשים האחרונים לפני כניסתה להליכי חדלות פירעון", ציין הנאמן בפני בית המשפט.