עוד התייקרויות, הפעם בקיוסק, בפיצוציות ובחנויות השלגונים והגלידה: יוניליוור, הבעלים של גלידת שטראוס וגלידות נסטלה, העלו מחירי שלגונים ב"שוק האימפלס" (לצריכה מיידית) - ב-1 בנובמבר.
יוניליוור ייקרה בכ-8%, בין היתר מותגים כמו מגנום וקורנטו. מה שלא הצליח לה עד כה ברשתות - היא השיגה בפיצוציות. יוניליוור משווקת גם את מסטיגם, טעמקור, פסק זמן, מטרה, ננסים, שלגון פצפצים, גודיז, קרטיב, סולרו, קרמיסימו, פנטסיה וקרמבו שכבר התייקר.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
1 צפייה בגלריה
מגנום, קורנטו וקראנץ'
מגנום, קורנטו וקראנץ'
מגנום, קורנטו וקראנץ'
(צילם מתוך האתרים של גלידות שטראוס ונסטלה)
במקביל, גלידות נסטלה, שבבעלות פרונרי, הודיעה גם היא על התייקרות בנובמבר, בפעם השנייה השנה, שכן לטענת בעלי חנויות היא העלתה מחירי שלגונים גם בינואר: "נסטלה העלתה מחירים פעמיים. יוניליוור העלתה מחירים בשיעור גבוה יותר".
נסטלה, שעוררה השנה הרבה רעש שיווקי עם קראנץ' פיסטוק, ייקרה בכשלושה אחוזים 13 מוצרים מתוך 100, ובעיקר מוצרי יבוא. היא מייבאת גלידות אוריאו, מילקה, סופרולר וליון (Lion), ומשווקת את המותגים קראנץ', גומיגם, באבלגאם, אקסטרים, חמשושים, קוקילידה, לה פרוטה, מצופים, קרחונים ולה קרמריה.

בעלי חנויות לממכר שלגונים וגלידות אמרו ל-ynet, שבתגובה הם צמצמו מבצעים. בחנויות האלה יש מבצעים בסגנון "4 ב-..". חלק מהמבצעים בוטלו, חלקם שונו באופן שמייקר את השלגונים. בפיצוציות העלו מחירים של מוצרים שנמכרים כבודדים.
נסטלה מכרה ב-2019 את גלידות נסטלה לפרונרי, ויצרה חברה חדשה בשם פרונרי ישראל. פרונרי היא חברה בבעלות משותפת של נסטלה העולמית וחברת R&R. יוניליוור רכשה 50% מגלידת שטראוס ב-1995, כשב-2014 הועברה השליטה המלאה ליוניליוור. היא משתמשת בסמל של Wall's הבריטית, שבבעלותה, עבור המותג.
יוניליוור העלתה בנובמבר מחירים בכל נקודות המכירה שלה בישראל כשחלק מהרשתות מתנגדות למהלך, לא מייקרות את המוצרים ועקב כך לא מקבלות ממנה סחורה. יוניליוור היא גם הבעלים של מותג הגלידה הנחשב למצליח בעולם: בן אנד ג'ריס, שניסה לצאת מישראל בשל שיווק הגלידה, שמיוצרת בארץ תחת המותג, ביו"ש. בארץ הבעלות היא נפרדת.
תגובת פרונרי ישראל, יצרנית גלידות נסטלה: "לצערנו אנו נאלצים לבצע עדכון מחירון בחלק קטן מאד מן המוצרים ובאופן מתון ככל הניתן, בשל התייקרויות חסרות תקדים שאינן מתמתנות".
יוניליוור לא מסרה תגובה עד מועד פרסום הכתבה.