חברת הפינטק הישראלית ראפיד (Rapyd) הודיעה היום (ג') על רכישת חברת PayU GPO מידי חברת ההשקעות פרוסוס ההולנדית, תמורת 610 מיליון דולר. הרכישה מותנית בקבלת אישורים רגולטוריים במספר מדינות. הרכישה תמומן באמצעות גיוס הון של כ-700 מיליון דולר, אותו תשלים ראפיד בקרוב בשווי זהה לגיוס הקודם. לחברה הנרכשת יש הכנסות של 350 מיליון דולר והיא מעסיקה כאלף עובדים, 80 מהם בישראל, שישתלבו בראפיד.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו, האזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש", וסמנו "כלכלה" בהתראות אפליקציית ynet
PayU היא ספקית מובילה של פתרונות תשלום לארגונים ולעסקים קטנים ובינוניים בשווקים מתפתחים, הפועלת בלמעלה מ-30 מדינות בעולם. הרכישה כוללת את כלל הפעילות של PayU באירופה, במזרח התיכון, באפריקה ובאמריקה הלטינית, והיא אינה כוללת את פעילות החברה בהודו, בטורקיה ובדרום-מזרח אסיה.
1 צפייה בגלריה
אריק שטילמן, מנכ"ל ומייסד משותף של ראפיד
אריק שטילמן, מנכ"ל ומייסד משותף של ראפיד
אריק שטילמן, מנכ"ל ומייסד משותף של ראפיד
(צילום: Inbal Marmari)
לדברי ראפיד, "הרכישה תאפשר את בניית פלטפורמת התשלומים המשולבת הראשונה המשרתת את השווקים המתפתחים והמפותחים בעולם, תאיץ את תוכניות ההתרחבות והצמיחה העסקית של ראפיד ותקדם את החברה צעד נוסף לקראת הנפקה.
"עם השלמת הרכישה, ראפיד תהיה בעלת יכולת ביצוע עסקאות במעל ל-100 מדינות, באמצעות יותר מ-1,200 שיטות תשלום, בעלת היתר לפעילות פיננסית ב-41 מדינות, עם מגוון רחב של שותפים, צוות גלובלי משולב שימנה כ-1,700 עובדים ב-22 משרדים ברחבי העולם המייצגים יותר מ-50 לאומים, ומשרתים מעל ל-250 אלף לקוחות ברחבי העולם, בהם: אדידס, מטא (פייסבוק), נטפליקס, אובר, גוגל ועוד", נכתב בהודעת החברה.
הפלטפורמה של ראפיד מאפשרת לחברות ברחבי העולם להעביר ולקבל תשלומים בקלות יחסית ובמגוון אמצעי תשלום (כרטיסי אשראי, ארנקים דיגיטליים ועוד). למעשה, החברה מפשטת את אופן התשלומים בכל מדינה, כך שעסקים יכולים להתרחב למישור הגולבלי.
PayU היא חברת התשלומים והפינטק של פרוסוס, קבוצת אינטרנט גלובלית לצרכנים ואחת ממשקיעי הטכנולוגיה הגדולים בעולם. החברה היא ספקית שירותי תשלומים מקוונים מובילה, הפועלת ב-30+ שווקים בצמיחה גבוהה ומספקת שירותים פיננסיים מתקדמים ללמעלה מ-450 אלף סוחרים ולמיליוני צרכנים. בנוסף, היא אחת המשקיעות הגדולות בעולם בתחום הפינטק, עם השקעות בסך של למעלה ממיליארד דולר עד כה.
כספקית שירותי תשלום מקוונת, PayU פורסת מאות אמצעי תשלום ופלטפורמות אשר משמשות לעיבוד של כ-10 מיליון תשלומים בכל יום. כמו כן, PayU מתמחה בפתרונות חדשניים לצרכנים ולעסקים קטנים ומספקת גישה לשירותי אשראי ובנקאות בשווקים שספקי שירותים פיננסיים מסורתיים מתקשים בהם.
אריק שטילמן, מנכ"ל ומייסד שותף של ראפיד: "הסינרגיה עם PayU מאפשרת לנו לפעול באמצעות טכנולוגיה חדשנית יותר, הרחבת מעגל הרישיונות העולמי והגדלת שווקי הפעילות".