אחרי שפורסם כי במשרד העלייה והקליטה החליטו לעצור תקציב לתוכנית קליטה וסיוע למדענים עולים ותושבים חוזרים, הודיע היום שר העלייה והקליטה, אופיר סופר, כי התוכנית לעידוד מדענים עולים לא תקוצץ.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו, האזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש", וסמנו "כלכלה" בהתראות אפליקציית ynet
כאמור, לפני כשבועיים נודע כי משרד העלייה והקליטה החליט לעצור תוכנית שמטרתה לעודד מדענים עולים ותושבים חוזרים. זאת באמצעות מלגות מחקר ללימודי דוקטורט ופוסט דוקטורט והשתתפות במימון העסקה במחקר ופיתוח.
1 צפייה בגלריה
מדענית
מדענית
מדענית
(צילום: shutterstock)
הסיבות היו מספר גדול של עולים וכן תעדוף של תוכניות אחרות שעונות על צרכי הליבה של העולים כמו לימודי שפה ודיור.
אחרי שעצירת התוכנית עלתה לכותרות וגררה לא מעט ביקורת ציבורית ויו"ר ועדת העלייה והקליטה ח"כ עודד פורר אף הודיע כי יקיים דיון בנושא, הודיע כאמור השר סופר, לאחר ביקור מקצועי באוניברסיטת בר אילן כי התוכנית לא תקוצץ.

במכתב שיצא היום ע"י מנכ"ל משרד העלייה והקליטה, אביחי כהנא, למנכ"לי האוניברסיטאות בישראל נכתב כי "לא יפגע הסיוע בהעסקת מדענים ממשיכים שכבר אושרו בעבר וכן יאושרו תמיכות בהעסקת מדענים חדשים שכבר אושרו עקרונית להשמתם במקום עבודה, והם צפויים להשלים את עלייתם ארצה עד לסוף השנה".
עוד צוין במכתב כי "בהתאם להנחיית השר סופר, אנו פועלים להגדלת התקציב הייעודי לתחום, כך שיינתן מענה לכמה שיותר מדענים חדשים גם בעתיד".
השר סופר אמר כי "אני רואה חשיבות עצומה בעלייתם של מדענים למדינת ישראל ולכן משרד העלייה והקליטה תקצב בשנת 2023 ביותר מ-70 מיליון שקל לטובת קליטתם של מאות מדענים בארץ. לאחר מאמצים רבים הצלחנו להביא תקציב שיאפשר את המשך עלייתם של המדענים בתוכנית הנוכחית וכך הבשורה המשמעותית היא שלמעשה הגדלנו את התקציב לעידוד עליית מדענים לישראל".