רם ארליכמן מונה אמש (יום א') סמוך לחצות על ידי דירקטוריון חברת החשמל למ"מ המנכ"ל. זאת, בעקבות התראה של מנכ"לית רשות החברות הממשלתיות מיכל רוזנבוים, ששיגרה אתמול מכתב דחוף לדירקטוריון בתביעה שהנהלת החברה "תפעל באופן מיידי לייצוב הנהלת החברה".
המינוי שנעשה בבהילות בא על רקע פתיחת הבדיקה של רשות החברות הממשלתיות לבירור האירועים בחברת החשמל, על רקע החשד להתערבות פוליטית במינויים בחברה והתפטרותו של יו"ר הדירקטוריון דב בהרב, שלושה שבועות בלבד לאחר מינויו.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
חברת החשמל
חברת החשמל
חברת החשמל
הרקע להתפטרות בהרב הוא טענות להתערבות פוליטית חמורה בחברה ובעקבות ההחלטה למנות את מי שהיה מנכ"ל הביטוח הלאומי, מאיר שפיגלר, למנכ"ל חברת החשמל.
אתמול החליט שר הרווחה מאיר כהן למנות את הפרופסור יובל אלבשן למנכ"ל הביטוח הלאומי, אולם גם מינוי זה שנוי במחלוקת על רקע טענות שלמרות עשייה רבה וברוכה של אלבשן בטיפול בשכבות החלשות, אין לו ניסיון ניהולי לנהל מוסד בסדר גודל של הביטוח הלאומי.
במכתב ששיגרה אתמול רוזנבוים לדירקטוריון חברת החשמל נאמר: "חברת החשמל לישראל עוברת טלטלה אשר עלולה להביא לפגיעה בתפקודה הקריטי בהטחת רציפות אנרגטית למשק הישראלי. כידוע לכם, היו"ר המיועד של החברה, מר דב הברדב, העלה במכתב פרישה טענות בדבר מעורבות ולחצים פסולים בהליכי מינוי בחברה.
"ברי, כי רשות החברות הממשלתיות תבחן את הטענות ביחס למינוי מנכ"ל החברה, באופן יסודי ומעמיק, בין היתק במסגרת חוות דעת לוודעה לבדיקת מינויים. בנוסף, הרשות תקיין בירור יסודי בנוגע לעובדות העומדות בבסיס טענותיו של מר בהרב".
עוד הוסיפה בפנייה לדירטורים כי "אבקש מכם לפעול באופן מיידי לייצוב הנהגת החברה, ולהשלים את המשימה אשר הטלתם על היו"ר הפורש (אשר לצערנו לא השלים את המשימה), על בסיס קריטריונים מקצועיים, לבחירת מ"מ למנכ"ל החברה".