דירקטוריון חברת החשמל אישר היום (ה') את מינויו של מאיר שפיגלר לתפקיד מנכ"ל חברת החשמל, ובעקבות כך גורמים בחברה טענו כי המנכ"ל היוצא עופר בלוך איים להתפטר באופן מיידי.
על פי גורמים בחברה, עם סיום הישיבה נכנס לחדר בלוך ואמר: "לא מוכן לראות אתכם הורסים את החברה עם מינוי פוליטי". מנגד, גורמים אחרים טוענים שלמרות המתיחות מצד בלוך, הוא ממילא אמור לסיים כהונתו בסוף החודש ולכן לא איים להתפטר מיידית.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
2 צפייה בגלריה
מאיר שפיגלר
מאיר שפיגלר
מאיר שפיגלר
(צילום: דוברות ביטוח לאומי)
שפיגלר, המשמש כמנכ"ל המוסד לביטוח לאומי, זכה לתמיכתו של שר האוצר אביגדור ליברמן במינוי לחברת החשמל. הוא משמש כיום גם כפרויקטור העלייה של העולים מרוסיה ואוקראינה.
2 צפייה בגלריה
רכילות עסקית עופר בלוך
רכילות עסקית עופר בלוך
מנכ"ל חברת החשמל היוצא, עופר בלוך
(צילום: יח"צ)
גורמים בחברה אומרים כי האישור של הדירקטוריון התקבל לאחר סערה. יעל נבו, היועצת המשפטית של חברת החשמל, דרשה הבוקר לתקן את הניקוד של המועמדים, נוכח אי סבירויות לדבריה, כמו ניקוד של 7 מתוך 10 נקודות על ניסיון מקצועי של יצחק בלמס, המשנה למנכ"ל, בעוד ששפיגלר זכה ל-10 נקודות. יתר על כן גורמים בחברה מתחו ביקורת על כך ששלושה מחברי ועדת האיתור יצאו להתייעצויות בחוץ, דבר שאינו מקובל.
המינוי של המנכ"ל החדש מצטרף למינוי היו"ר שנבחר רק בשבוע שעבר, דב בהרב. מלבדו, מנתה ועדת האיתור את חברי הדירקטוריון דבורה חסיד, ניסים אלון, דיאנה חלבי, אברהם מנלה ועו"ד מיקי שניידר.
בהרב מסר כי "הוועדה התרשמה מהניסיון של שפיגלר ומהגישה החדשנית אותה הוא הציג בהסתכלות על עתיד חברת החשמל בתוך משק האנרגיה המשתנה. אני מאמין, כי ביחד נוכל להצעיד את חברת החשמל תוך התמודדות עם אתגרי התקופה לדרך חדשה".
שרת האנרגיה קארין אלהרר בירכה את הדירקטוריון על השלמת התהליך והודיעה שהיא ממתינה להבאת התוצאות לאישורה.
שפיגלר ביקש להודות לחברי הדירקטוריון על הבחירה. "אני נרגש ומודה על ההזדמנות שניתנה לי, ערב שנת ה-100 של החברה, להוביל אותה, את ההנהלה והעובדים המצויינים שלה".
המנכ"ל היוצא, בלוך, נבחר לאחרונה לתפקיד מנכ"ל שופרסל, רשת השיווק הגדולה בישראל, במקומו של איציק אברכהן. בלוך היה המועמד המועדף על יקי ודמני, יו"ר חברת שופרסל, לאחר שלשניים היכרות מוקדמת מחברת החשמל, שם משמש ודמני כדירקטור.