3 צפייה בגלריה
טטיאנה אחמדובה ופרחאד אחמדוב
טטיאנה אחמדובה ופרחאד אחמדוב
"אחת המשפחות הכי פחות מאושרות". טטיאנה אחמדובה ופרחאד אחמדוב
(צילום: AP)
סוף לאחד מסכסוכי הגירושים היקרים בעולם: האוליגרך הרוסי פרחאד אחמדוב, אשר שוויו מוערך בכ-1.4 מיליארד דולר, ואשתו לשעבר, טטיאנה אחמדובה, הגיעו אמש (ו') להסדר לאחר שנים של קרבות משפטיים בעקבות פסיקה מ-2016 של בית המשפט העליון בלונדון, שקבע פיצויים בסך 454 מיליון פאונד (כ-625 מיליון דולר) לאחמדובה.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
פרטי ההסדר חסויים ולא ברור בשלב זה כמה בדיוק כסף עתידה לקבל אחמדובה מבעלה לשעבר, אולם לפי דיווח בבלומברג, בו נאמר גם כי מדובר בגירושים היקרים ביותר בבריטניה, מדובר בסכום של כ-135 מיליון פאונד (כ-186 מיליון דולר), משמעותית פחות ממה שקבע בית המשפט לפני כחמש שנים, אשר יועבר לה באמצעות כסף מזומן ויצירות אומנות.
3 צפייה בגלריה
אחמדובה לא זכתה בה. יאכטת הפאר "לונה" של אחמדוב
אחמדובה לא זכתה בה. יאכטת הפאר "לונה" של אחמדוב
אחמדובה לא זכתה בה. יאכטת הפאר "לונה" של אחמדוב
(צילום: shutterstock)
אחת מנקודות המחלוקת העיקריות בסכסוך בין השניים הייתה סביב יאכטת פאר באורך 115 מטר שהייתה שייכת בעבר למיליארדר הרוסי-ישראלי רומן אברמוביץ', ולאחר מכן נרכשה על ידי אחמדוב. בסופו של דבר, במסגרת ההסדר בין השניים, אחמדובה לא הצליחה להשיג את היאכטה אשר לפי הערכות שווה 225 מיליון פאונד.
מחלוקת נוספת בין השניים נגעה לפסיקה נוספת של בית המשפט שהורתה לבנה טימור לשלם לשלם לה יותר מ-70 מיליון פאונד מנכסים משפחתיים, שאחמדובה טענה כי בעלה לשעבר העביר לבנם כדי להתחמק מלשלם לה את הסכום שפסק בית המשפט.
3 צפייה בגלריה
טימור אחמדוב
טימור אחמדוב
נקלע לסכסוך. טימור אחמדוב
(צילום: AFP)
המרוויחה הגדולה מההסכם בין השניים היא ללא ספק קרן ההשקעות ברפורד קפיטל (Burford Capital), אשר מימנה את ההוצאות המשפיות של אחמדובה וטענה כי היא עתידה לקבל עבור כך סכום של כ-103 מיליון דולר. לדברי הקרן, ההסכם בין השניים צפוי להגדיל את רווחיה השנה בכ-20 מיליון דולר נוספים. "בסופו של דבר, הקרן צפויה להרוויח למעלה מ-70 מיליון דולר מההשקעה", נטען בהצהרה שפורסמה באתר הקרן.
לאחר שגורם מטעם המיליארדר אמר כי עדיף לאחמדובה לוותר על המאבק המשפטי, דובר מטעמה מסר כי "הוויכוח מעולם לא היה על גובה הפיצוי, אלא על בעל שצריך לקיים את ההתחייבויות שלו כלפי משפחתו".
השופטת הבריטית גווינט נולז, אמרה בפסיקתה נגד הבן טימור באפריל האחרון, כי "משפחת אחמדוב היא אחת מהמשפחות הכי פחות מאושרות שהופיעו בבית המשפט שלי אי-פעם".