אחרי כשנתיים של פעילות שופרסל שוב משנה את הטבות המועדון שלה: לקוחות המועדון של שופרסל קיבלו הודעה משופרסל לפיה היא משנה את הפעילות במועדון שופרסל SUPREME והיא "עובדת על סדרת הטבות עדכנית חדשה ומשתלמת לטובת לקוחות המועדון ועל פרטיה היא תעדכן בהמשך".
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו, האזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש", וסמנו "כלכלה" בהתראות אפליקציית ynet
1 צפייה בגלריה
הודעה ללקוחות שופרסל
הודעה ללקוחות שופרסל
הודעה ללקוחות שופרסל
"לאור זאת, החל מיום 30 באפריל 2024 תיפסק צבירת מטבעות SUPREME לכלל לקוחות המועדון במתכונתה הנוכחית. עד לאותו מועד ניתן להמשיך לצבור מטבעות, להמיר את המטבעות שנצברו כאמור ולממש את הזכויות בגינן, בהתאם לתנאי התקנון". כך לפי המכתב עליו חתום טל בר זאב, מנהל מועדון לקוחות שופרסל SUPREME.
התוכנית שהושקה בסוף אוקטובר 2021, איפשרה ללקוחות שקונים ב-500 שקל ומעלה ברשתות שופרסל ו-Be ובשופרסל אונליין לצבור "מטבעות", אותם ניתן להמיר לכסף ברשתות שופרסל ורשתות נוספות כך שלקוחות מקבלים מטבע על כל קנייה של 100 שקל, 2 מטבעות אם הם מחזיקים בכרטיס אשראי של שופרסל ו-3 מטבעות אם קנו מהמותג הפרטי של הרשתות. ניתן לצבור ולממש את המטבעות דרך הארנק הדיגיטלי פייבוקס. המימוש נעשה גם בקופה.
לקוחות התלוננו שהצבירה מורכבת ומסורבלת, שאינה מניבה כסף רב וכן שאינה מתאימה למי שאינם בעלי אוריינטציה דיגיטלית גבוהה. כמו כן, רבים מהלקוחות מעדיפים את הקופונים האישיים על פני שיטת המטבעות. המועדון דורש ריענון גם בשל התחרות שהתעצמה בשוק מאז כניסתה של קארפור לישראל וכן בשל שינויי הנהלה - ההנהלה החדשה רוצה ליישם רעיונות משלה במועדון.
שופרסל מחויבת על פי חוק להודיע מראש על הביטול של המועדון בצורתו הנוכחית, ובשלב זה אין לה עדיין תוכנית מוסכמת לגבי השינוי שיעבור המועדון בעוד כתשעה חודשים.
שופרסל לא גדלה בהכנסות ברבעון השני של השנה וכן ספגה ירידה של 2% במכירות חנויות זהות וירידה במכירות האונליין. זאת למרות עלייה ברווחיות התפעולית (שמשמעותה גם עליית מחירים לצרכן) ורווח נקי של 73 מיליון שקל בהשוואה ל-68 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד - עלייה של 7%.