שופרסל רשמה ברבעון השני רווח נקי של 73 מיליון שקל בהשוואה ל-68 מיליון שקל ברבעון מקביל אשתקד - עלייה של 7%. הכנסותיה עמדו על 3.7 מיליארד שקל - ללא שינוי מרבעון מקביל אשתקד.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו, האזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש", וסמנו "כלכלה" בהתראות אפליקציית ynet
לרווח תרמה עלייה בהכנסות מגזר הנדל"ן ל-63 מיליון שקל לעומת 49 מיליון ברבעון קודם. הגידול נובע מהשפעת רכישת השליטה בחברת לב המפרץ ועליית המדד.
1 צפייה בגלריה
סניף שופרסל
סניף שופרסל
סניף שופרסל
(צילום: אביהו שפירא)
גם פעילות רשת הסטוק דן דיל שרכשה שופרסל תרמה לרווחיות, בעוד מגזר הפארם (רשת Be) עדיין מדשדש.
הרשת הודיעה כי היא פועלת להכנסת שותף או משקיע לפעילות הפיננסים שלה הכוללת בין היתר את כרטיס האשראי שלה, האשראי החוץ בנקאי, הלוואות ללקוחות שופרסל והמיזם הפיננסי המשותף עם בנק דיסקונט.
יש לציין כי הרווח של קבוצת שופרסל ברבעון השני מהווה 2% מסך כל ההכנסות שלה. שיעור הרווח הגולמי ברבעון השתפר מעט ועמד על 26.5% מהמכירות לעומת 25.3% מהמכירות. שיעור הרווח התפעולי השתפר ועמד על 4.7% לעומת 3.8%. הגידול ברווח התפעולי משתקף במגזרי הקמעונאות והנדל"ן, כאשר מגזר Be שמר על יציבות.
ניתוח פעילות המגזרים של הקבוצה מלמד כי מגזר הקמעונאות הציג קיטון של כ-4% ברבעון השני, שנבע בעיקר מהשפעת עונתיות ועיתוי חג הפסח ומנגד חל גידול בהכנסות כתוצאה מפעילות רשת הסטוק אשר נרכשה באוגוסט 2022.
המכירות בחנויות זהות בקבוצה קטנו בשיעור של כ-2% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. הכנסות מגזר הקמעונאות ברבעון השני הסתכמו בכ-3.42 מיליארד שקל בהשוואה לכ-3.44 מיליארד ברבעון המקביל אשתקד.
המכירות במרכזי השילוח וסניפי שופרסל ברבעון השני השנה קטנו בכ-6% .1 בהשוואה לרבעון מקביל אשתקד. שעור הרווח התפעולי של מגזר הקמעונאות הסתכם ברבעון השני ב-2.6% מסך ההכנסות, לעומת 1.5% מסך הכנסות ברבעון המקביל אשתקד.
המכירות במרכזי השילוח וסניפי שופרסל במחצית הראשונה השנה גדלו בכ-2% בהשוואה למחצית המקבילה אשתקד. במגזר הפארם - הכנסות רשת Be הסתכמו ברבעון השני בכ-257 מיליון שקל, בהשוואה לכ-255 מיליון ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-0.8% שנבע בעיקרו מגידול במכירות בחנויות זהות ומפתיחת סניפים חדשים.
הרווח התפעולי לפני הכנסות (הוצאות) אחרות של רשת Be ברבעון השני של שנת 2023 הסתכם בכ-2 מיליון שקל, בדומה לרבעון המקביל אשתקד. בנטרול השפעת מכירות מוצרי קורונה, הכנסות רשת הפארם במחצית הראשונה השנה גדלו ב-4.7% לעומת המחצית המקבילה אשתקד.
הרווח התפעולי לפני הכנסות (הוצאות) אחרות במגזר הנדל"ן הסתכם בכ-49 מיליון שקל, בהשוואה ל-41 מיליון ברבעון המקביל אשתקד. הכנסות מגזר הנדל"ן במחצית הראשונה השנה הסתכמו בכ-124 מיליון שקל, בהשוואה לכ-96 מיליון במחצית המקבילה אשתקד, גידול של כ-2.29%.
איציק אברכהן, יו"ר שופרסל, אמר: "החברה שלנו נמצאת בהתארגנות עם הנהלה חדשה ומעבר למחסנים אוטונומיים באונליין ולמרות זאת אנחנו רואים שיפור בתוצאות. אנחנו כבר עולים על האוטוסטדרה. אני מקווה שבמחצית הראשונה של 2024 נהיה במסלול התוצאות של המצטיינים".
המנכ"ל אורי וטרמן התייחס לכוונה לצרף שותפים לפעילות של הקבוצה: "מועדון כרטיסי האשראי מחזיק מעל 600 אלף חברים ואנחנו מרגישים בשלות להכניס גוף נוסף. בהמשך הכוונה להכניס שותף לתחום הנדל"ן. כרגע אנחנו בשלב הקמת חברת הנדל"ן".
בהתייחסו למחסור בחלב אמר כי "יש מחסור בחלב בקרטונים, לא בחלב גולמי. אנחנו מצפים שהמדינה תפתור את המחסור. הבעיה שרק תנובה מייצרת וזה לא מספיק. בשלב זה שההיתר ליבוא חלב הוא רק לשלושה חודשים, לא נעסוק ביבוא חלב מחו"ל".