מאות ביקשו לתרום למשפחת החטופה שבעל הדירה ביקש את שכר הדירה: סיפורה של השבויה ענבר הימן עלה לכותרות אמש (ד'), בגלל דרישת בעל הדירה שלה שתשלם את חלקה בשכר הדירה ולא יבקש לפנות את חפציה מהדירה.
משפחתה ומשפחת בן זוגה, נועם אלון, זוכים בשעות האחרונות לאלפי פניות מאזרחים מכל העולם שמבקשים לעזור כלכלית ולממן את שכר דירתה. גם במערכת ynet התקבלו עשרות מיילים אדומים שמבקשים לעזור כלכלית. "אני מוכן לשלם את שכר דירתה החודש" כתב ישראלי תושב ניו יורק, אחר הציע לשלם את שכר הדירה לשנה הקרובה.
4 צפייה בגלריה
ענבר הימן
ענבר הימן
ענבר הימן
בני המשפחה של בן זוגה מספרים כי קיבלו מאות פניות בנושא ומדגישים כי העניין הכלכלי אינו הבעיה, אלא תאבת הבצע של בעל הדירה והתנהגותו. "יש לנו מספיק בקשות לתרומות לשלם את שכר הדירה אלפיים חודשים קדימה", מספר מורדי אלון, אביו של בן זוגה נועם ל-ynet הבוקר. "פנה אלינו עו"ד אמיר ארז שיטפל בעניין מבחינה משפטית וייצג גם את השותף שלה והוא כבר פנה לבעל הדירה ואמר לו שלא ייגע בדברים של ענבר. הכסף הוא לא הבעיה, שיעביר לנו מספר חשבון בנק ונעביר אותו תוך שלושים שניות".
לדבריו, גם הוא ניסה אמש לדבר עם בעל הדירה, אך הוא לא עונה. "אין לי זמן להתעסק איתו, יש דברים יותר חשובים מבעל בית חמדן, אנחנו צריכים להחזיר אותה הביתה. הרבה אנשים אמרו שהם רעדו מול המקלדת שהם ראו את זה. זה בדיוק מה שהיה צריך להדליק אנשים. אני לא יודע איך זה מרגיש מבחינתו לקום הבוקר ולגלות שהוא האיש השנוא במדינה, ממה שאני מבין שגם המשפחה שלו מתנתקת ממנו".
בינתיים, ההצעות לתשלום שכר הדירה ואפילו דירות חלופיות ממשיכות לזרום למשפחה כל הזמן. החיבוק הזה שהמשפחה של ענבר ובן זוגה מקבלות גורם להם לאופטימיות. "לצד בעל בית רע אחד" אומר מורדי, "קיבלנו מאות רבות של אנשים טובים ומחבקים. זה הרווח הגדול האהבה והרצון לעזור".
4 צפייה בגלריה
צילום מסך מהפייסבוק
צילום מסך מהפייסבוק
צילום מסך מהפייסבוק
ענבר הימן עבדה כ"הלפרית" במסיבת הטבע ברעים. תפקידה היה לסייע לאנשים שחשים לא בטוב כתוצאה משימוש בסמים פסיכדליים. ביום שבת, הופץ סרטון שלה מובלת לעזה על ידי ארבעה מחבלים, בעוד שהיא מעולפת, ומאז היא לא יצרה קשר.
מרדכי, אבא של בן זוגה של ענבר, מספר ל-ynet כי בעל הדירה שלה, בחוסר אנושיות מוחלטת, דורש את תשלום השכירות של ענבר - על אף שהשותף מבהיר לו שהיא ככל הנראה חטופה בידי החמאס. "השותף שלה לדירה בחיפה עדכן אותנו שבעל הבית דורש את הכסף של שכר הדירה ושלא מעניין אותו שום דבר. או שיפנו את החדר שלה וימצאו דייר חלופי או שיביאו את הכסף. הוא איים להשתמש בכספי הערבים שחתמו על החוזה", מספר מרדכי.
מצילום מסך של שיחה בין השותף לבעל הדירה שפרסם מרדכי, עולה כי כי בעל הדירה כתב: "אתה לא עושה לי טובה שאת גם שם שיהיה לך ברור יש לך מחויבות על השכר דירה של 2,500 שקל אתה יכול לדבר עם ההורים שלה על פינוי החדר". עוד הוסיף כי "תבין יש כללים ברורים בחוזה השכירות. יש ערבים שלכם. אין לי עניין להגיע לזה אבל יש מצב מבקש לדעת מה תגובתך".
בעוד המשפחה מנסה לטפל בסוגיית הדירה, עיניהם כמובן נישאות בעיקר לכיוון עזה, בתקווה לקבל אות חיים מענבר. "אנחנו עוברים ומנטרים כל מידע, אוספים עדויות ומנסים ליצור ציר זמן לאירועים. כולנו מגויסים ומתראיינים לרשתות זרות. הבנתי גם שבגלל שהיא אמנית גרפית, החל מיזם עולמי של אומנים מרחבי העולם שיציירו ציורים להזכיר לכולם אותה ואת כל השבויים שעדיין בעזה".

במקביל, במועדון הכדורגל מכבי חיפה - אותו אוהדת ענבר - הודיעו כי יממנו לה דירה לשנה. גורם במועדון מסר: "ברגע שהיא חוזרת - ואנחנו מאמינים באמונה שלמה שהיא תחזור - יש לנו מגוון דירות בחיפה בשכירות, אחת מהן תהיה שלה למשך שנה. אנחנו חושבים שהדבר הכי חשוב כעת זו הערבות ההדדית, החוזקה שלנו כאוכלוסיה, כקהילה, וכל הפרסומים על בעל הבית.. קצת צרמו לנו במציאות שבה מדינה שלמה מגוייסת למשימה. רצינו להוריד את השיח מסדר היום ובעיקר לתת תקווה למשפחתה ולה כשהיא תחזור יחכה לה בית משלה".

בעל הדירה: "על מה להתנצל? עשו לי שיימינג"

אהרון רייס, בעל הדירה, מסר בתגובה: "משתתף בצערם של ההורים היקרים שבתם תחזור בשלום בריאה ושלמה וכמה שיותר מהר. לגופו של עניין, יש פה מערבולת של שיימינג. הדייר שלי והחטופה לא חייבים לי שקל. איך זה הגיע לכל המצב הזה? אני לא יודע. לא ביקשתי כסף - לא ממשפחתה ובוודאי שלא ממנה. הציוד שלה נשאר. לא נגעו בזה ולא יגעו בזה.
כנשאל אם הוא רוצה להתנצל, השיב: "על מה? על דבר שלא היה?". לטענת בעל הדירה, "השותף ניצל את המצב כי עכשיו הוא ידע שהוא יצטרך לשלם שכר דירה מלא", וזאת משום שלדבריו החוזה נחתם בין בעל הדירה לשותף. "השותף העלה את השאלה 'מה אני עושה עם הדברים שלה? אני לא יכול להשכיר ככה את הדירה לשותף אחר'. אמרתי לו שאין לי מה לענות לו על זה. אפילו אמרתי לו שאני מסכים שיעזוב באמצע החוזה, שיפנה את הדירה ונביא שוכרים אחרים. הוא החליט שהוא לא רוצה לעזוב את הדירה, אבל עד לרגע זה אף אחד לא חייב לי כסף. אני מצטער על השיימינג הזה. בסוף האמת תצא לאור". וייס הוסיף שהוא לא מתכון לפדות את הצ'ק של ענבר, ושעורך הדין שלו מטפל בנושא.
השתתף בהכנת הכתבה: שמעון אלבז