1 צפייה בגלריה
גבר דיכאון פוסט טראומה אילוסטרציה אילוס
גבר דיכאון פוסט טראומה אילוסטרציה אילוס
אילוסטרציה
(shutterstock)
בית המשפט למשפחה בבאר שבע קיבל לאחרונה בקשה שהגישה אם לבן שנתיים והורתה על החזרתו לארה"ב, מקום מגוריה הקודם של האישה, וזאת חרף התנגדות האב. השופטת רותם קודלר עיאש קבעה שמרכז החיים של הקטין הוא בארה"ב ויש להחזירו באופן מיידי.
האם הגישה את הבקשה בדצמבר 2022, כשבעה חודשים לאחר שהגיעה עם האב לישראל. מדובר ביהודייה שגדלה והתגוררה בפרו עד גיל 14, ומאז בארה"ב. היא אזרחית אמריקאית ויש לה גם אזרחות ישראלית מכוח נישואיה לאב, יהודי יליד ישראל שעבר לארה"ב עם הנישואים.
בני הזוג הכירו ב-2015 במהלך ביקור של האב בהוואי, שם גרה האם באותה עת. הם נישאו בישראל ואז חזרו לארה"ב וגרו שם. בנם נולד שם, אבל בינואר 2022 הם נפרדו והאם עברה עם הבן לגור בפלורידה. במאי 2022 הגיעו הצדדים יחד עם הבן לישראל - האם טענה שרק לצורך ביקור ואילו האב טען שהגיעו כדי להשתקע בארץ. הוא פתח בהליך יישוב סכסוך נגד האם ומאז הם מנהלים הליכים בבית המשפט, כשהאם רוצה לשוב יחד עם הקטין לארה"ב והאב מתנגד לכך.
עו"ד דורית בן אברהםעו"ד דורית בן אברהםQ elite beauty
לטענת האם, חיי הצדדים ידעו עליות ומורדות עוד בהיותם בארה"ב, והם עברו להתגורר בנפרד בהסכמה. לדבריה, היא הסכימה להגיע לביקור ממושך בישראל כדי לבחון אפשרות לשקם את היחסים, אך בסופו של דבר החליטה שהיא לא מעוניינת וברצונה לשוב עם בנה לארה"ב. היא הדגישה שהבן רשום לגן בפלורידה ושהיא אף רכשה לאחרונה מוצרי חשמל לביתם שם, מה שמוכיח שלא הייתה לה כוונת השתקעות בישראל.
האב טען כי אמנת האג אינה חלה במקרה זה, נוכח הסכמת האם לעבור לישראל יחד עם הבן לאחר שביצעה עליה, למדה באולפן, רכשה רכב בארץ וקיבלה רישיון נהיגה ישראלי.
השופטת רותם קודלר עיאש הבהירה כי לא יכולה להיות מחלוקת שמקום מגוריו הרגיל של הבן הוא בארה"ב, שם נולד והתגורר מרבית חייו. היא השתכנעה שהאם הסכימה להגיע לנסות לשקם את מערכת היחסים הזוגית במהלך ביקור משמעותי בישראל, אך לא הייתה לה כוונה להשתקע כאן והיא למעשה ניאותה לשכנועי והפצרות בעלה. עם הידרדרות היחסים לשפל נוסף היא הבהירה שברצונה לשוב לארה"ב.
בפסק הדין צוין שעצם העובדה שצדדים מגיעים עם רצון לבחון אפשרות של מעבר מגורים, תוך שהעוגנים המשמעותיים במדינת המקור שלהם נותרים שם, אין בה כדי לשנות את מקום מגוריהם הרגיל, כל עוד לא גיבשו כוונה והסכמה משותפת. "המשיב למעשה כבל, פשוטו כמשמעו, את המבקשת לישראל", נכתב. בנסיבות אלה הורתה השופטת על החזרת הקטין לארה"ב באופן מיידי.
לקריאת פסק הדין המלא – לחצו כאן הכתבה בשיתוף אתר המשפט הישראלי פסקדין ב"כ התובעת: עו"ד רינת סולימני ב"כ הנתבע: עו"ד שרון סגל, עו"ד ענבר ישראלי עו"ד דורית בן אברהם עוסקת בדיני משפחה הכותבת לא ייצגה בתיק ynet הוא שותף באתר פסקדין