משקאות קוקה קולה ומוצרי החלב של טרה מתייקרים: החברה המרכזית למשקאות קלים הודיעה לרשתות השיווק שבכוונתה לייקר שוב את רוב מוצריה - ב-19 במאי. בכך היא מצטרפת לחגיגת ההתייקרויות בחודש מאי שכבר יזמו חברות כמו דיפלומט, גלידות נסטלה ויחיעם.
בין היתר, יתייקרו ב-4.5% משקאות קוקה קולה, קולה זירו, דיאט קולה, ספרייט לסוגיו, פאנטה, פיוז טי, פריגת ונביעות, וכן בירות קרלסברג וגינס. מותגי הבירה ויינשטאפן, 1664, אסטריאה ושקמה יתייקרו ב-2%. מדובר בכמה מהמותגים הנמכרים ביותר בקטגוריה - והם מובילי שוק גם בשוק הקר (ברים, פיצוציות ומסעדות).
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
2 צפייה בגלריה
פיוז טי, יוגורט מולר וקרלסברג
פיוז טי, יוגורט מולר וקרלסברג
פיוז טי, יוגורט מולר וקרלסברג
(צילומים: עמית מגל, צביקה טישלר, יח"צ)
טרה תייקר קוטג' טרה, גבינות מיוחדות, גבינת נעם פרוסה ויוגורטים של מולר בעד 5%, חלב מועשר יתייקר ב-4.46%, גבינת טוב טעם וגבינת נום פרוסה ב-4.5%, קוטג 5% 250 גרם ב-4.39%, מולר סימלפי ב-2.89%- 3 ומולר פרופ 4.5%, גם כן החל מ-19 במאי. במוצרי החלב שהמדינה מפקחת על מחיריהם תהיה התייקרות כבר ממחר של עד 5.4%.
לפי החברה, ההתייקרויות במשקאות הן "עקב עלייה מצטברת של תשומות המוצרים וכן עקב עליות מחירים של המוצרים המיובאים במסגרת עדכון המחירים שנשלח לחברה מהספקים בחו"ל". לא ברור מדוע החברה כוללת אם כך מותגים שמיוצרים בארץ בהתייקרות, כמו נביעות וקוקה קולה.
לגבי מוצרי מחלבת טרה, החברה מאשימה את התייקרות המוצרים המפוקחים בהתייקרות המוצרים הלא מפוקחים שלה. המדינה ייקרה את המוצרים המפוקחים בעד 5.4% בעקבות חוב שהיא חייבת למחלבות. טרה קפצה על ההזדמנות ותייקר את כלל המוצרים הלא מפוקחים שלה. מוצרי החלב המפוקחים יתייקרו עד 5.4% אך בטרה עד 4.5% משום שהמוצר המפוקח שהתייקר ב-5.4% הוא אשל וטרה הפסיקה לייצר אשל כחלק מהמדיניות שלה להפסיק ייצור של מוצרים זולים.
כמדיניות, טרה הפסיקה או צמצמה בשנים האחרונות מכירת מוצרי חלב זולים שמחיריהם מפוקחים על ידי המדינה והרווחיות עליהם נמוכה. בין היתר: חמאה, חלב בשקית וחלב בקרטון 1 ליטר.
ריאיון אולפן פרופ' איתי אטר
האם גם תנובה ושטראוס ילכו בעקבותיה? שתי החברות כבר העלו מחירים לאחרונה (וכך גם מחלבות גד), ומחר יעלו את מחירי המוצרים המפוקחים. מה לגבי הלא מפוקחים? תנובה מסרה בתגובה שהחברה לא מתייחסת לנושא. משטראוס נמסר כי אינה מגיבה.