כמו שר האוצר ליברמן, גם יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד סבור כי סגר בעת הזו הוא דבר לא נכון. אך בניגוד לבכירים במשרד האוצר המתנגדים לחזרה למתכונת החל"ת הקודמת במקרה שיוטל סגר, אמר היום (ג') בר דוד בריאיון לאולפן ynet כי "אני לא אתן שעובדים ייזרקו לרחוב בלי פתרון של חל"ת או חל"ת גמיש. נצא על זה לקרב".
בר דוד הביע התנגדות חריפה להטלת סגר על המשק. "אני חושב שסגר זה דבר שלא ייעשה, צריך ללמוד מהניסיון את הדברים הטובים והלא טובים שישראל עשתה. צריכים לעשות הרבה דברים לפני סגר. אם תהיה פה קטסטרופה, אולי סגר זה בלתי נמנע. הישראלים לא ממושמעים, לא הולכים עם מסיכות, אין שימוש נכון בתו הירוק. צריך אכיפה לפני סגר".
2 צפייה בגלריה
יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד
יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד
יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד
(צילום: אגף הדוברות בהסתדרות)
בר דוד התייחס לאמירות של מנכ"ל משרד האוצר רם בלינקוב כי לא יחזרו למודל החל"ת באותו האופן: "אם ניכנס לסגר צריך לתת פתרון בחל"ת. מניסיוני בחודשיים האחרונים ישראל ומעסיקיה לא יודעים להתנהל בחל"ת גמיש, מה שחשבנו שטוב לעולם. צריך לחפש פתרון של חל"ת. אם לא יהיה פתרון לנושא הזה, ההסתדרות תוציא את כל מי שהיא יכולה לרחובות כדי להיאבק בזה".
בנוגע למגעים של ההסתדרות מול משרד האוצר סביב התקציב ועסקת החבילה המתגבשת למשק, אמר בר דוד כי "יש שיח אמיתי וטוב עם האוצר בניגוד לאוצר שהיה לנו בסיבוב הקודם. יש קשב ויש שיח חיובי בניגוד למה שהיה בסיבוב הקודם. יש לי כרגע פרטנר במשרד האוצר, יש שר אוצר שאני יודע לעבוד איתו, שאפשר לדבר איתו. אני בשיח איתו תקופה ארוכה, עוד לפני שהיה אמור להיות בכלל שר אוצר. השיח בינינו חיובי והקשר חיובי שיכול להביא לעסקת חבילה, לתקציב ראוי ולמשק ישראלי שינוע קדימה אחרי תקופה קשה של קורונה".
2 צפייה בגלריה
אביגדור ליברמן
אביגדור ליברמן
"שיח חיובי". שר האוצר, אביגדור ליברמן
(צילום: המכון הישראלי לדמוקרטיה)
אתה חושב שליברמן שבא עם רפורמות משמעותיות למשק, יהיה מוכן גם לוותר עליהן? מה אתה מצפה? "אתה רואה שבחוק ההסדרים אין שום דבר נגד העובדים וההסתדרות. יש שם כמה רפורמות במשק, חלקן אני אוהב חלקן פחות. למשל העלאת גיל פרישה לנשים, זה נושא לא פשוט, שאנחנו מדברים איתו, זה הנושא האחרון שנשאר במחלוקת בינינו לבינם. הצלחנו להוריד מחוק ההסדרים את כל הנושאים הקשורים בעובדים, זה לא דבר של מה בכך כי האוצר שפך לחוק ההסדרים בהתחלה את כל החלומות הרטובים האלה וההסתדרות הסירה אותם מחוק ההסדרים. כרגע נשאר דבר אחד במחלוקת, אבל מחלוקת פתירה, כי חוק העלאת גיל הפרישה לנשים, אני חושב שצריך להעלות את הדבר הזה, אבל בעדינות, בצורה מסודרת, לדאוג לנשים מוחלשות. את זה עוד לא הצלחנו לפתור. אני מאמין שבכנסת ובחקיקה בכנסת נוכל לרכך את הדבר הזה".
על המשבר בענף התיירות אמר בר דוד: "זה מדיר שינה מעיניי. שוחחתי על כך הבוקר עם מנכ"ל משרד האוצר, מנסים בכל דרך לחפש פתרון. הבעיה המרכזית כרגע באל על היא מחסור בכסף ועצירה כמעט מוחלטת של טיסות. הבעיה המרכזית היא שהחברה כנראה תצטרך עוד פעם להוציא עובדים לחל"ת. וכרגע אין חל"ת, צריך לזה פתרון, חל"ת גמיש כזה או אחר. אנחנו על זה ומקווה שנמצא פתרון - אנחנו, החברה, והנהלת משרד האוצר - אני מקווה שכולם ישכילו להציל את אל על וארקיע. ישראייר יודעת להסתדר אבל אם צריך לעזור גם לה, נעזור".