כ-50 דקות עברו מהרגע שבו ניתקו גלגלי המטוס מאדמת נתב"ג ועד לנחיתה בנמל התעופה של לרנקה בקפריסין. סופ"ש קצר הספיק להבין למה יותר ויותר ישראלים מגיעים אליה לתייר וגם כדי לרכוש נדל"ן. הינה הצצה קטנה לחלק מהאטרקציות של העיר, שמשלבת באופן מופלא בין ישן לחדש, ומהלכת קסם בזכות רצועת חוף ארוכה וזהובה, מי ים תכולים ורגועים, סצינה קולינרית מצוינת, אנשים מחייכים ושלווים, מלונות מקסימים וחיי לילה שוקקים. בנוסף לרנקה מהווה בסיס לטיולים אל כפרים ואטרקציות באזור כולו. בנסיעה של חצי שעה ממנה נמצאת איה נאפה, בפחות משעת נסיעה מגיעים ללימסול. מומלץ לקחת טיול של יום מחוצה לה, לכפר לפקרה המרתק.
3 צפייה בגלריה
הכנסייה בלרנקה (סנט לזרוס) ואינדיגו
הכנסייה בלרנקה (סנט לזרוס) ואינדיגו
הכנסייה בלרנקה (סנט לזרוס)
(צילום: יעל ולצר)
אפשר ומומלץ להיעזר במדריך הטיולים סמי (שמואל) גולד, שחי בקפריסין שנים רבות. אפשר ליצור איתו קשר באמצעות דף הפייסבוק שלו.
1. כנסיית לזרוס הקדוש. על־פי המסורת, קבור בו לזרוס (אחיה של מרי), שהוקם לתחיה על ידי ישו וחי את חייו ה"שניים" בלרנקה.
2. אגם המלח (Larnaca Salt Lake). אטרקציה לצפייה בציפורים ועופות מים, ש"חונות" באגם בדרכן מארצות הקור לארצות החום. בעונה אפשר לצפות בציפורי הפלמינגו, שהפכו לסימן ההיכר של האגם.
3. טיילת הדקלים (Phinikoudes): המקום התוסס בעיר. מתפרסת לאורך חוף הים, יש בה מסעדות, טברנות, בתי קפה, חנויות ואווירה מחשמלת ביום ובלילה.
4. קניון מטרופוליס Metropolis Mall. קניון סגור במפלס אחד, שהושק לפני שנה ומציע מותגי אופנה בינלאומיים ומקומיים ואזורי אוכל ומסעדות.
5. המרינה. לטייל בה בלי לדעת שובע. היא עוברת הרחבה וצפויה להיות מפוארת, מבחינה נדל"נית וכן מבחינת אזור הסעדה ובילוי.
6. צוללת התיירים (Zenobia Wreck): לחזות בשרידי ספינות ובדגים.
7. בית חב"ד בלרנקה. מציע מסעדה כשרה, סעודות שבת וחג. יש בו חנות, מלון כשר, הוויה ותרבות יהודית.
8. אתר הנצחה סמוך לבניין הקהילה היהודית. מוצג בו הצריף האחרון שהועתק מהמחנות ועדויות שונות.

אידיגו לרנקה: מלון לנשמה

אתחיל מהסוף: בצוהרי יום ראשון, שעה קלה לפני שיצאתי ממלון אינדיגו בלרנקה (Hotel Indigo Larnaca) לשדה התעופה, בדרכי בחזרה לישראל, בסיום סופ"ש מושלם בו, התיישבתי במסעדת המלון. לגמתי מקוקטייל מימוזה תוססת, והבטתי סביב אל החצר, שהיתה "מפוצצת". זוגות וחבורות קטנות ישבו, טעמו ממטעמי המסעדה, דיברו ביניהם, וההנאה ניכרה על פניהם. ברקע נשמע קול הזמרת, ששרה בלייב ג'אז רך, מלווה בנגן אורגן. כאילו, חשבתי לעצמי, אין מלחמות בעולם?
3 צפייה בגלריה
הבריכה באינדיגו
הבריכה באינדיגו
הבריכה באינדיגו
(צילום: יח"צ אינדיגו)
אחזור להתחלה. שלושה ימים לפני כן, שעה קלה לאחר הנחיתה בלרנקה, הגעתי לחדרי במלון. מדובר במלון בוטיק, מעוצב עכשווי, שמתאים לחופשה זוגית רומנטית או ל"חברותות". הוא ממוקם בבניין עתיק בן ארבע קומות וקומת גג, שבה נמצאת בריכה המשקיפה לנוף מהמם של הים התיכון. חלק מהבניין נותר כמבנה לשימור. החדרים זהים, לכולם מרפסת קטנה. יש בהם טלוויזיה חכמה 42 אינץ', אינטרנט אלחוטי בחינם, וצוות הקבלה ישיב על השאלות בחיוך ובנימוס. ארוחת הבוקר המוגשת בחצר טעימה וטרייה, יש בו בר שמגיש משקאות וקוקטיילים מרעננים, וחדר יין, שנמצא בחלק ה"משומר" של המלון. יש גם חדר כושר ומתקנים לאורחים עם קשיי ניידות. מיקומו של המלון במרכז הרובע ההיסטורי של העיר מאפשר להגיע לכל מקום ברגל. קחו 10 דקות הליכה, ואתם בכנסיית סנט לאזארוס, ורבע שעה אתם בחוף, כשהדרך עוברת בין סמטאות ציוריות, חנויות, בתי קפה וגלריות.
המלון, שנפתח ב־2020, עומד להתרחב בעתיד הקרוב ויכיל עוד חדרים, מסביר איש העסקים עו"ד משה בר שלטון, שעוסק בנדל"ן באירופה, ובשנה האחרונה גם בקפריסין. בר שלטון הוא מבעלי המלון, ביחד עם קבוצת קוואליטי גרופ, שבבעלותה נמצאים גם הריזורט המשפחתי החדשני, רדיסון ביץ' לרנקה, ורדיסון בלו היוקרתי, שמתאים בעיקר לאנשי עסקים.
3 צפייה בגלריה
במלון אידיגו
במלון אידיגו
במלון אידיגו
(צילום: יעל ולצר)
את ערב שבת - בסיומו של בוקר שבו ביקרתי באתרים שונים בעיר, שבמהלכם ספגתי את הקסם של העתיק ולא ויתרתי עם טעימות מהקולינריה המקומית - העברתי בבית חב"ד, המרוחק שתי דקות הליכה מהמלון, ומנוהל על ידי שליח חב"ד בלרנקה, הרב שניאור לויטין. מצאתי את עצמי מזמרת זמירות השבת, נהנית מארוחת שבת כשרה וטעימה ו"מתערבבת" עם אנשים מהקהילה הישראלית החיה שם ומאורחים מבקרים, בהם אנשי עסקים, שמחלקים את זמנם בין קפריסין לישראל. היה טעים, הייתה הכנסת אורחים מושלמת והרגשה של אחדות. כמובן, בין סיור לביקור לא ויתרתי על מנוחה לגוף ולנפש בחדר המפנק. אגב, בקפריסין חיה קהילה יהודית קטנה, ופועלים בה חמישה בתי חב"ד: ניקוסיה, פאפוס, לרנקה, לימסול ואיה נאפה.
בדרך הביתה נזכרתי, שצבע האינדיגו, כחול, מסמל את הצ'אקרה השישית, הכוללת, לטענת המאמינים, את העין השלישית, זו האחראית לאינטואיציה. כן, האינטואיציה אומרת לי שעוד אחזור. ובקרוב.