אחרי 25 שנים בצה"ל ו-13 שנים בפוליטיקה, משה (בוגי) יעלון מתחיל בקריירה עסקית. הרמטכ"ל ושר הביטחון לשעבר ישמש כיו"ר סינפטק (SYNAPTECH), קרן הון סיכון חדשה באיחוד האמירויות.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
סינפטק, שהוקמה על ידי קבוצת אבנון ושותפים נוספים מאזור המפרץ, מתכננת להשקיע כמה עשרות מיליוני דולרים בכ-20 חברות סטארטאפ צעירות, רובן בתחומים כמו ביטחון המולדת, אבטחת סייבר, פינטק וביטוח.
1 צפייה בגלריה
משה בוגי יעלון
משה בוגי יעלון
משה בוגי יעלון
(צילום: הדר יואביאן)
לצד הקרן תקים קבוצת אבנון ביחד עם שותפים נוספים, מרכז חדשנות לתאגידים, בו יקיימו הסטארטאפים חלק מפעילות הפיתוח שלהם. כמו גם יוקמו במרכז Corporate Innovation Center Accelerator ומרכז הכשרות לטכנולוגיות משבשות, שיסייעו לחברות הסטארטאפ בהדרכה ובחיבור למשקיעים מקומיים ממדינות המפרץ.
יעלון (71) ששימש בעת שירותו הצבאי כמפקד סיירת מטכ"ל, ראש אמ"ן ואלוף פיקוד המרכז, ישתמש כעת בכישוריו ובקשריו לטובת פיתוח עסקי הקרן במפרץ.
"הסכמי אברהם פתחו לישראל ולאיחוד האמירויות את השער לשיתופי פעולה אסטרטגיים שישפיעו על שתי המדינות לשנים רבות", מסר יעלון. "במסגרת שיתוף הפעולה שניצור בסינפטק, נביא את הרוח של הסטרטאפ ניישן והטכנולוגיות המתקדמות ביותר שיש לנו להציע למדינות המפרץ. במרכז החדשנות שנקים באיחוד האמירויות, נאפשר לחברות טכנולוגיה ישראליות לגייס משקיעים אסטרטגיים ולפתח את המוצר שלהן בהתאם לדרישות השוק, תוך שיתוף פעולה עם הלקוחות העתידיים שלהם במפרץ. אנו מאמינים שסינפטק תהפוך לסמל של שלום ושיתוף פעולה כלכלי בין ישראל ואיחוד האמירויות".
קבוצת אבנון, שהוקמה בידי תומר אבנון, עוסקת בתחומי ביטחון, כוללת 14 חברות בתחומי ביטחון המולדת וביטחון הציבור, עם מחזור שנתי של כמה מאות מיליוני דולרים. סינפטק היא קרן ההון סיכון השלישית של הקבוצה, לצד שותפות הייב 2040 שהונפקה לאחרונה בבורסה בתל אביב ומשקיעה בחברות סטארטאפ מתחומי הסבייר, ערים חכמות וכלכלה חכמה.