1 צפייה בגלריה
שכירות אילוס אילוסטרציה נדלן
שכירות אילוס אילוסטרציה נדלן
אילוסטרציה
(shutterstock)
בית משפט השלום בהרצליה אישר לאחרונה הסדר גישור שנחתם בין חברות הבנייה "מעלות הבונים הנדסה ובניה" ו"א.ב. יעל ישראל" לבין רוכשי דירות שתבעו אותן עקב איחור במסירת דירות וליקויי בנייה בפרויקט תמ"א 38 ברחוב מסריק בבת ים. על פי ההסדר, שאושר על ידי השופט אמיר ויצנבליט, החברות יוותרו לרוכשים על כ-80% מהתשלום האחרון עבור דירותיהם וישלמו להם פיצויים שיגיע בסך הכול ליותר מ-800 אלף שקל.
בשנה שעברה הגישו נציגות הבית המשותף וארבעה רוכשי דירות בבניין תביעה באמצעות עוה"ד ארז אסרף ואורון אבקסיס נגד החברות, ששימשו כיזמיות וקבלניות בפרויקט החיזוק.
בתביעה נטען כי הדירות החדשות שרכשו מהשתיים תמורת יותר משני מיליון שקל כל אחת, היו אמורות להימסר להם במהלך 2018 אבל בסופו של דבר הם קיבלו אותן רק בהוראת בית המשפט, באיחור של יותר מ-20 חודשים.
הרוכשים טענו כי נגרמו להם נזקים אדירים, בין היתר משום שנאלצו להמשיך לשכור דירות ולא קיבלו את הפיצויים המגיעים להם על פי ההסכם וחוק המכר, עקב האיחור.
החברות, שיוצגו באמצעות עו"ד זהר אנגלנדר, טענו בכתב ההגנה כי הבניין היה מוכן בזמן אבל טופס האכלוס התעכב בגלל משבר הקורונה והסגרים שבעקבותיהם לא היה כמעט כוח אדם פעיל בעיריית בת ים. עוד נטען כי לחלק מהעיכובים אחראים הרוכשים עצמם, בין היתר משום שנמנעו לחתום על כתב שירות מול ספק המעלית וגרמו לעיכוב בקבלת אישור הג"א.
למעשה, החברות הודו באיחור כולל של כ-16 חודשים אבל טענו שהוא לא נגרם באשמתן. לדבריהן, כשהדירות כבר היו מוכנות, הרוכשים סירבו לשלם להן את התשלום האחרון.
עם הגשת התביעה פנו התובעים לבית המשפט בבקשה שיאפשר להם לקבל את דירותיהם. בדיון שהתקיים לאחר מכן הגיעו הצדדים להסכמה שלפיה הם ייכנסו לדירותיהם אחרי שכל אחד מהם יפקיד 112 אלף שקל בקופת בית משפט, ומתוכם יועברו לחברות כ-20 אחוזים מהתשלום האחרון של כל רוכש.
בהמשך, הצדדים פנו לגישור שבסופו הגיעו להסדר שאושר לאחרונה על ידי השופט אמיר ויצנבליט וקיבל תוקף של פסק דין. על פי ההסדר, הרוכשים יקבלו חזרה את הכספים שנשארו בקופת בית המשפט.
בנוסף החברות ישלמו לרוכשים פיצויים וייוותרו על יתרת התשלום האחרון של כל רוכש, כך שכל אחד מהם יקבל באמצעות הפיצוי והקיזוז סכום שנע בין 130 אלף שקל ל-250 אלף שקל.
• הכתבה בשיתוף אתר המשפט הישראלי פסקדין • ב"כ התובעים: עו"ד ארז אסרף, עו"ד אורון אבקסיס • ב"כ הנתבעים: עו"ד זהר אנגלנדר • ynet הוא שותף באתר פסקדין