תקלה בחישוב מיסים באמזון: לקוחות מתלוננים שכשהם מבקשים לרכוש מוצרים באתרי אמזון ארה"ב, בריטניה, צרפת וגרמניה, הם מתבקשים לשלם מע"מ גם כשסכום הקנייה נמוך מ-75 דולר. מדינת ישראל גובה מע"מ על יבוא אישי מחו"ל בסכומים העולים על סכום זה.
מקור התקלה לא ברור. לעיתים מדובר במוצרים שיש עליהם מבצע והמס מחושב לפי המחיר הקודם ולעיתים מדובר במוצרים שסכום הקנייה שלהם קרוב ל-75 דולר. לדוגמא, מכונת נספרסו שעולה 58 אירו באמזון גרמניה, מחויבת במיסים 24 אירו. גם רמקול שנמכר ב-69 דולר באמזון ארה"ב מחויב פתאום במס.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
אתר אמזון
אתר אמזון
אתר אמזון
(צילום: shutterstock)


יניב פורת, הבעלים של אתר AliBuy שמקדם קניות באמזון בין היתר, אמר ל-ynet שכשפנה לשירות הלקוחות אמרו לו הנציגים: "נזכה אתכם או שהכסף יחזור אליכם", אך לא ברור אם התשלום העודף יוחזר לכל מי שקנה ונתבקש לשלם מיסים למרות שאין בכך צורך או רק למי שפנה.
טעויות כאלה נפוצות בימי מבצעים כמו אמזון פריים דיי, אז לעיתים החישוב של תשלום המסים באתר מוטעה אך האתר מזכה צרכנים ולא גובה גביית יתר. אם הטעות הפוכה ולא נגבה מס מהצרכן הישראלי באמזון גם כשצריך היה לגבותו - האתר לא גובה בדיעבד מס מהצרכן, אלא משלם את המס בעצמו.