בית המשפט למשפחה בנצרת דחה לאחרונה תביעה של אם לשניים, שדרשה להגדיל את המזונות שמשלם האב בטענה שהכנסתו גדלה ושצורכי הילדים גדלו. השופט אסף זגורי הסביר כי שינוי גובה מזונות ייעשה רק בעקבות שינוי נסיבות מהותי.
שני הילדים חיים עם האם. ב-2017 ניתן פסק דין בתביעת מזונות שהגישה האם, ובמסגרתו הועמדו צורכיהם של הקטינים על 5,540 שקל לחודש. האב חויב לשלם מזונות בסך 4,040 שקל בחודש.
בפברואר האחרון הגישה האם תביעה שבה ביקשה להגדיל את סכום המזונות. היא טענה שבנוסף למשכורתו החודשית, האב משתכר גם מעבודות פרטיות בתחום הקייטרינג והכנסתו גדלה. בנוסף היא ערכה טבלה עדכנית של צורכי הילדים שממנה עולה לטענתה כי חלה עלייה בצורכיהם.
1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
האב טען מנגד כי אין לו יכולת לשלם יותר. לדבריו הוא החליף מקום עבודה והכנסתו נפגעה מכך. עוד לדבריו, הוא משלם חובות והלוואות מתקופת החיים המשותפים וחי בבית הוריו מאחר שאינו מצליח לשכור דירה.
האב הכחיש כי הוא משתכר מעבודות פרטיות, והסביר שהתרברב על כך אף שהדבר אינו נכון כדי שלא ייתפס בציבור כמסכן, אף שבפועל הוא במצוקה גדולה. בנוסף הוא טען שלא חל שינוי נסיבות מהותי המצדיק הגדלת דמי המזונות.
עו"ד עדי חןעו"ד עדי חןאוראל כהן
ואכן, השופט אסף זגורי דחה את התביעה. הוא הסביר ששינוי בגובה מזונות יעשה רק במידה שחל שינוי מהותי בנסיבות בהשוואה למצב בעבר.
הוא ציין כי השינוי בצורכי הילדים לפי האם מסתכם בעלייה של 231 שקל לחודש, כך שאפילו לפי גרסתה היא אין שינוי נסיבות מהותי, שכן לא מדובר בעליה משמעותית בצורכי הילדים.
באשר לגידול בהכנסות האב, השופט התרשם שאכן חלה עלייה כתוצאה מעבודות פרטיות שעשה, אך מנגד רמת החיים שלו נשארה נמוכה כפי שעולה מדפי חשבון שצירף והוא עדיין מסובך בחובות כספיים.
השופט עשה אומדן של גובה השתכרות ההורים וקבע בהתאמה שניתן אמנם להגדיל את המזונות שמשלם האב בסכום חודשי של 160 שקל. עם זאת הוא ציין שהשינוי המינורי אינו מצדיק את שינוי סכום המזונות, שכן הדבר יהווה הכשר וזרז להגשת תביעות מסוג זה בעתיד מטעם כל אחד מהצדדים, בכל פעם שיחול שינוי בהשתכרות של האחר.
• לקריאת פסק הדין המלא – לחצו כאן • הכתבה בשיתוף אתר המשפט הישראלי פסקדין • ב"כ האם: עו"ד יוסי נקר • ב"כ האב: עו"ד יניב קונקי • עו"ד עדי חן עוסקת בדיני משפחה • הכותבת לא ייצגה בתיק • ynet הוא שותף באתר פסקדין