1 צפייה בגלריה
אמבולנס
אמבולנס
ארכיון
(צילום: shutterstock)
בית משפט השלום ברחובות אישר לאחרונה הסכם פשרה בין מד"א לבין נהג אמבולנס מתנדב שתבע את הארגון בטענה לפגיעה בגב שנגרמה לו במהלך פעילותו. מד"א הכחישה את האירוע והנזק שבמרכז התביעה, אך הסכימה לפצות אותו ב-70 אלף שקל.
התובע (39) התנדב לשמש כנהג אמבולנס במד"א. בתביעה שהגיש באמצעות עו"ד אדיר שויגמן הוא סיפר שבאפריל 2013 הוטל עליו להוריד חולה על לוח גב מהקומה השנייה לאמבולנס. היות שהצוות שנשלח על ידי מד"א כלל רק אותו ומתנדב נוסף, השניים לא פעלו בהתאם לכללי ההרמה הנכונה. מלוא כובד משקל החולה הוטל על התובע, שחש כאב עז בגב התחתון וקול פקיעה עם הקרנה לרגלו השמאלית.
בתביעה נטען שבמסגרת תחקיר שנערך במד"א לאחר התאונה הופקו לקחים שלפיהם יש להעביר הדרכות הרמה נכונה גם במסגרת קורס המתנדבים.
לדברי הנהג, הנתבעת התרשלה כשהורתה לו להרים חולה ולהעבירו דרך המדרגות תוך התעלמות מהסיכון הנשקף לבריאותו. הוא הוסיף שהיא הנהיגה שיטת עבודה לקויה, מסוכנת ולא בטיחותית. לדבריו במד"א לא הדריכו אותו כיאות בדבר אופן הרמת משאות כבדים ולא דאגו לספק לו כלי הרמה או נשיאה שיעזור בהרמת החולה.
על פי הנהג, בעקבות התאונה טופל במסגרת קופת החולים, הופנה לטיפולי פיזיותרפיה, כירופרקטיקה ומרפאת כאב. בצילום עמוד שדרה מותני נצפתה היצרות קשה בין החוליות. לדבריו, התאונה הוכרה על ידי ביטוח לאומי כתאונת עבודה ונקבעה לו נכות של 10%.
הוא ציין שמאז התאונה הוא סובל מכאבים והגבלה בתנועות הגב, מהקרנת הכאבים לשכמות ולגפיים, מקשיים בכיפוף, בהרמת משאות, בעמידה ובישיבה ממושכות והטיפולים בו צפויים להימשך גם בעתיד. לדבריו הוא מרצה במקצועו ומגבלותיו עקב התאונה גרמו לו לצמצם את היקף משרתו.
מד"א, שיוצג על ידי עו"ד תומר סדרס, טען להגנתו כי הארגון לא התרשל כלפי המתנדב. לדבריו, הנהג סבל מבעיות גב לפני האירוע הנטען והוא אך מנסה לתלות את תחלואיו בתאונה שלארגון לא הייתה שום אפשרות למנוע.
במקביל הכחיש הארגון את עצם אירוע התאונה ונסיבותיה. הוא הוסיף כי אם התובע נחבל באותו יום - הדבר נבע מרשלנותו המלאה. לטענתו, ככל שהמתנדב הרים את החולה, הוא פעל בניגוד לנהלי העבודה שהיו מוכרים לו היטב ואין לו אלא להלין על עצמו.
עוד נטען שהוא הרים את החולה על דעת עצמו, לא ביקש סיוע מאיש הצוות שעמד לצידו, התעלם מקיומם של עזרים רפואיים שהיו ברשותו ופעל בחוסר זהירות. הארגון גם הכחיש שנגרם למתנדב נזק משמעותי בעקבות האירוע וציין כי התובע מסוגל לתפקד באותו אופן שבו תפקד לפני האירוע.
הצדדים הגיעו להסכם פשרה שלפיו מד"א וחברת הראל המבטחת את הארגון ישלמו לתובע 70 אלף שקל. השופט קובי אסולין נתן תוקף של פסק דין להסכם הפשרה.
• לקריאת פסק הדין המלא – לחצו כאן • הכתבה בשיתוף אתר המשפט הישראלי פסקדין • ב"כ התובע: עו"ד אדיר שויגמן ממשרד אונגר-שויגמן • ב"כ הנתבעות: עו"ד תומר סדרס • ynet הוא שותף באתר פסקדין