נטפליקס מתכננת לייקר את מחיר המינוי במסלול ללא פרסומות שלה לאחר סיום שביתת השחקנים בהוליווד, שעדיין נמשכת. חברת הסטרימינג הגדולה בעולם שקלה להעלות את המחירים בשווקים ברחבי העולם, אך נראה כי תתחיל קודם כל בארה"ב ובקנדה, כך לפי דיווח בוול סטריט ג'ורנל.
עדיין לא ברור בכמה נטפליקס תייקר את המחירים ומתי בדיוק התעריפים החדשים ייכנסו לתוקף, אולם זו כוונת החברה. בנטפליקס סירבו להגיב לפרסום.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו, האזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש", וסמנו "כלכלה" בהתראות אפליקציית ynet
בניגוד למתחרותיה, נטפליקס הייתה היחידה שלא העלתה מחירים בשנה האחרונה והתמקדה יותר בהגדלת הכנסות על ידי ביטול האפשרות לשתף סיסמאות בין כמה בתי אב. עליית המחיר האחרונה אצלה הייתה בינואר 2022. היא כן ביטלה את המסלול הבסיסי ביותר שלה ללא פרסומות ב-9.99 דולר, מה שגרם לפער מחירים בין המסלול היותר איכותי ללא פרסומות ב-15.49 דולר לבין המסלול עם הפרסומות ב-6.99 דולר, אותו השיקה בנובמבר 2022.
אתמול הודיעה אחת המתחרות של נטפליקס, דיסקברי של האחים וורנר כי היא מייקרת את מחיר המינוי שלה במסלול ללא פרסומות מ-6.99 דולר ל-8.99 דולר לחודש, בעוד שעלות המסלול עם פרסומות נותרה ללא שינוי - 4.99 דולר לחודש.

ספורט: מקור ההכנסה החדש בסטרימינג

בחברות הסטרימינג מחפשים תמיד דרכים חדשות לייצר הכנסות, והמחשבה הנוכחית של חלק היא למכור במחיר נוסף תוכן בלעדי, כמו למשל אירועי ספורט בשידור חי. דיסני בוחנת השקה של מסלול שידורי ספורט חיים בפלטפורמת הסטרימינג שלה דיסני+ בשווקים מחוץ לארה"ב. דיסקברי בעצמה מתכוונת להוסיף תכני ספורט במסלול ה-MAX שלה, מה שיעלה את המחיר הכללי למינויים ל-9.99 דולר לחודש.
אפל מוכרת את שידורי ליגת הכדורגל האמריקנית (MLS) ב-12.99 דולר לחודש לאנשים שעשו כבר מינוי למסלול של אפל TV+, שעלה להם 6.99 דולר, או ב-14.99 דולר למי שנרשם רק לשידורי הכדורגל.
אגב, בשבוע הבא כל המסלולים ללא פרסומות בפלטפורמות השונות של דיסני (דיסני+, Hulu ו-ESPN+) מתייקרים באופן רשמי, אחרי שהחברה הודיעה על כך עוד קודם לכן. זו הפעם השנייה מאז הסתיו הקודם שדיסני מעלה מחירים.
2 צפייה בגלריה
 שחקן אינטר מיאמי לאו מסי
 שחקן אינטר מיאמי לאו מסי
לאו מסי. המעבר שלו לאינטר עזר מאוד לאפל
(Kirby Lee/Reuters)
הרצון של החברות להעביר את המינויים מהמסלולים היקרים יותר ללא פרסומות למסלולים הזולים עם פרסומות נובעת מכך, כפי שהצהיר מנכ"ל דיסני, בוב איגר, שהכסף שהחברות מרוויחות מהפרסומות מקזז ולפעמים אף עולה על "ההפסד" מהמעבר של המינויים למסלולים הזולים יותר.
גל ההתייקרויות האחרון מגיע על רקע ההפסדים העצומים שמוערכים במיליארדי דולרים של חברות הסטרימינג, שהוציאו כסף רב על תוכן, אבל חייבו את הלקוחות במחירים זולים, זאת במטרה קודם כל לצמוח מהר בכל מה שקשור לכמות המינויים.
לפי הערכות, שביתת השחקנים צפויה להסתיים בקרוב. הכותבים, שגם היו חלק מהשביתה, כבר הגיעו להסכמות בשבוע שעבר עם האולפנים, וכעת השחקנים, ששובתים מחודש יולי, החלו מחדש במשא ומתן.