הוקפאה התוכנית להוזלת מחירים בשופרסל באמצעות תת-רשת דיסקאונט חדשה, לאחר שהאחים שלומי ויוסי אמיר, בעלי הבית החדשים של הרשת, שלחו בסופ"ש מכתב אזהרה לדירקטוריון החברה ובו דרשו שעד לכניסתם הרשמית (העסקה עדיין זקוקה לאישורים ואסיפת בעלי מניות) "לא יבוצעו פעולות בעלות משמעות ארוכת טווח או פעולות שיפגעו בגמישות הניהולית שלהם".
1 צפייה בגלריה
יוסי ושלומי אמיר
יוסי ושלומי אמיר
יוסי ושלומי אמיר
(צילומים: אביהו שפירא, מורג ביטן)
היום (ראשון) ידון דירקטוריון שופרסל בדרישת האחים. גורם ברשת אמר ל-ynet ו"ממון" כי "הרשת כולה בהקפאה. עובדי ההנהלה והמטה מצויים באי-ודאות וחוששים מפני פיטורים, והדרישה לא לבצע צעדים משמעותיים, עוצרת מהלכים מתוכננים".
האחים אמיר חתמו בשבוע שעבר על רכישת 24.9% ממניות שופרסל תמורת 1.5 מיליארד שקל. לפי ההערכות, וכפי שרמזו במכתבם לדירקטוריון, הם צפויים לכהן כמנכ"ל וכיו"ר הרשת הגדולה בישראל. האישור הפורמלי לעסקה יכול לארוך גם חודש ועלול להגביר את חוסר הוודאות בקרב העובדים שפוגע בתפקודם, בעיקר מדרגי הניהול לסוגיהם - במטה ועד ליו"ר.
הרשת, בהובלת המנכ"ל אורי וטרמן, שוקדת זה זמן על גיבוש מהלך להורדת מחירים, אם בדרך של הקמת תת-רשת מוזלת חדשה, או בדרך אחרת, וזאת משום שהיא נתפסת בעיני הציבור וגם בבדיקות סלי מוצרים כיקרה בהשוואה לרמי לוי, אושר עד וכו'. תדמית "הרשת היקרה" גרמה לירידה בנתח השוק ולשחיקה ברווחיות.
הסכם הרכישה של האחים לא נחשף עד כה והערכה כי הסדירו מראש עם הגופים המוסדיים שנותרו שותפים ברשת עם האחים אמיר את הסמכויות והגמישות הניהולית שדרושה להם כדי לחולל שינויים.
גם תוכניותיהם לגבי הרשת לא נחשפו בשלב זה. גורם בשוק ההון אמר כי היעד הקרוב של האחים הוא שיפור הרווחיות וניסיון להחזיר לעצמם בטווח הקרוב לפחות חלק מההשקעה באמצעות הנפקות ואולי מכירת נכסים שלא בליבת העסק.