קריסת ג'מבו סטוק: אחרי הבקשה של בנק לאומי לפתיחת הליכים נגד הרשת, בג'מבו סטוק הודיע ללקוחות: "כל סניפי רשת ג׳מבו סטוק יהיו סגורים עד להודעה חדשה, סניפים בהם מתבצעת חלוקת דואר יחזירו את החבילות לדואר ישראל". לאחר שמנכ"ל הרשת, רועי ונונו נעלם והחברה לא מסרה תגובה לביהמ"ש, כפי שהורתה השופטת עירית וינברג-נוטוביץ, היא מינתה את עו"ד אמיר ברטוב לנאמן הזמני של הרשת. בנוסף, הוצא גם צו הקפאת הליכים לרשת.
"לאחר עיון בבקשות, בהיעדר תגובת החברות למרות שבוצעה להן מסירה כדין ובהסכמת הממונה, שוכנעתי כי יש ראיות לכאורה לכך שמתקיימים התנאים למתן צו לפתיחת הליכים כנגד החברות. עוד שוכנעתי שיש צורך במינוי בעל תפקיד לשם שמירת נכסיהן של החברות", אמרה השופטת וינברג-נוטוביץ.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
2 צפייה בגלריה
ג'מבו יוון ישראל רועי ונונו מנכ"ל ג'מבו סטוק
ג'מבו יוון ישראל רועי ונונו מנכ"ל ג'מבו סטוק
מנכ"ל ג'מבו סטוק, רועי ונונו. לאן הוא נעלם?
(צילום: איגור אוסדצ'י)
החלטת השופטת מגיעה במסגרת התיק בו בנק לאומי, שטוען כי הוא נושה של ג'מבו סטוק בגובה של כ-8 מיליון שקל, הגיש בקשת צו פתיחת הליכים נגד בטענה כי החברות שמפעילות את הרשת נקלעו "לחדלות פירעון". כזכור, בבקשה של הבנק לפתיחת הליכים נגד ג'מבו סטוק צוין כי "נורה אדומה נדלקת כתוצאה מכך שדווקא בתקופה קריטית זאת בחר הבעלים המרכזי של הרשת לנתק קשר, ככל הנראה הוא שוהה בחו"ל ומאמצי הבנק ליצור עימו קשר עלו בתוהו".
עוד נטען בבקשה שהוגשה בחג הפסח כי "ככל שהיו ספקות באשר למצבן של החברות, אלו התבהרו למרבה הצער במכתב ששלחה הרשת לספקים בשבת. במכתב הודיעה כי ספקים ניסו לבזוז מלאי וציוד של הרשת, וכן הודיעה על סגירת הסניפים בעיצומו של חול המועד פסח - תקופת מכירות משמעותית ביותר לרשת קמעונאית מסוג זה". כמו כן, אתר האינטרנט של החברה סגור, ואם מנסים להיכנס אליו מגלים כי הוא "כרגע בשיפוצים וסגור להזמנות כעת".

2 צפייה בגלריה
אתר ג'מבו סטוק. "כרגע בשיפוצים"
אתר ג'מבו סטוק. "כרגע בשיפוצים"
אתר ג'מבו סטוק. "כרגע בשיפוצים"
(צילום מסך)

במסגרת תגובה שהגישה היום לבית משפט נציגת הממונה על הליכי חדלות פירעון, עו"ד דקלה סתיו, צוין כי "מבקשת בנק לאומי עולה שהחוב כלפי הבנק עומד על סך של כ-8 מיליון שקל, וכי סך החובות (על פי הערכה) עומד על כ-13 מיליון שקל. עוד מציין בנק לאומי כי יש מקום למנות נאמן זמני. הבנק מציין כי בעלי החברה רועי ונונו בחר לנתק את הקשר עם הבנק, תגובת החברות ו/או בעלי החברות לא התקבלה, ובנסיבות אלה, נוכח מכלול האינדיקציות המעידות על חדלות פירעונן של החברות (לכל הפחות התזרימית) ובהיעדר תגובת החברות, סבור הממונה כי יש מקום למנות נאמן זמני לחברות".
עו"ד אמיר ברטובעו"ד אמיר ברטובצילום: מוטי קמחי
הממונה הציע מספר מועמדים לתפקיד, ובהם: עו"ד איל אייכל ממשרד ארנון, תדמור-לוי, שהיה מנאמני רשת הכושר סטודיו סי, עו"ד אלון קזיוף, רו"ח אלינה פרנקל רונן, שהיה מנאמני רשת מגה, ורו"ח יובל קלדרון, ועו"ד אמיר ברטוב, שבסופו של דבר נבחר.
ג'מבו סטוק הוקמה בשנת 2013 ומתמחה בשיווק ומכירה קמעונית בפריסה ארצית למגוון רחב של מוצרי 'הכל לבית' במחירים נגישים, וכן מנהלת אתר סחר מקוון. בית המשפט טרם קבע מי יהיה נאמן הרשת.
ונונו עצמו עלה לכותרות לפני שנתיים כאשר יצא במאבק משפטי נגד הראל ויזל, שקיבל באותו זמן את הזיכיון להפעלת סניפי רשת ג'מבו מיוון - רשת סטוק בינלאומית. ונונו טען כי השם ג'מבו הוא סימן מסחרי שלו.
הסתדרות המעוף, שרכשה 12% ממניות ג'מבו סטוק לפני פחות משנה תמורת 15 מיליון שקל, הצטרפה להליכי הנשייה בלנסות למזער את הנזקים. גיל בר טל יו"ר הסתדרות המעוף: "כדי לממש ערבויות צריך למצוא קודם את היזם ונונו. הוא גמור עכשיו".
בר טל הוסיף: "ההשקעה ברשת הסטוק גמב'ו סטוק היא תקלה שקרתה לנו בדרך לתשואה. מדובר בהשקעה הריאלית הראשונה והיחידה שהקרן ביצעה ואנחנו מצטערים על כך",
עמית טישלר, סמנכ"ל הקרן: "ערכנו בזמנו בדיקות לרשת והכל היה נראה תקין. חשבנו שזה יכול להיות עסק טוב. על הקשיים של הרשת למדנו מהתקשורת. אנחנו לומדים כעת מה קרה, זה עסק תפעולי ואנחנו מעריכים כי העלאות הריבית פגעו בו", הוסיף טישלר.
בר טל התייחס לכך שנראה שמדובר כעת בהשקעה אבודה עבור ההסתדרות: "אולי אם יימצא קונה יש סיכוי לראות חלק מהכסף. אנחנו קרן שמנהלת נכסים בהיקף של מיליארד שקל, כך שלהשקעה של 15 מיליון אין השפעה משמעותית על התוצאות. להבא נעשה יותר בדיקות לא שתמיד אפשר לדעת, אתה לוקח סיכונים בהשקעות".