בנק לאומי, שטוען כי הוא נושה של רשת "ג'מבו סטוק" בגובה של כ-8 מיליון שקל, הגיש בחג לבית המשפט המחוזי מרכז בקשת צו פתיחת הליכים כנגד החברות "ג'מבו סטוק צפון שרון" ו"צ'אק בס". זאת, בטענה כי הן נקלעו "לחדלות פירעון".
הבנק טוען באמצעות עו"ד רונן מטרי כי שתי החברות מפעילות את רשת ג'מבו סטוק המונה 16 סניפים ומעסיקה כ-300 עובדים. הבנק מציין כי "הרשת שהוקמה בשנת 2013, מתמחה בשיווק ומכירה קמעונית בפריסה ארצית למגוון רחב של מוצרי 'הכל לבית' במחירים נגישים, וכן מנהלת אתר סחר מקוון. מדובר בחברות המפעילות רשת חנויות למכירת מוצרי בית וסטוק, אשר נקלעו לאחרונה לקשיים באופן המסכן את המשך פעילותן. מן המידע שהגיע לבנק מתברר כי צ'קים שהחברות מסרו לספקיהן בסכומים של מיליוני שקלים חזרו בימים האחרונים עקב היעדר כיסוי".
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
2 צפייה בגלריה
ג'מבו סטוק
ג'מבו סטוק
ג'מבו סטוק
(צילום: ניצן גור)
2 צפייה בגלריה
ג'מבו יוון ישראל רועי ונונו מנכ"ל ג'מבו סטוק
ג'מבו יוון ישראל רועי ונונו מנכ"ל ג'מבו סטוק
רועי ונונו מנכ"ל ג'מבו סטוק
(צילום: ניצן גור)
לבקשת הבנק הוציא בית המשפט צו איסור דיספוזיציה (אי ביצוע פעולות-ל.ד) של כל נכס מנכסי החברות. השופטת עירית וינברג-נוטוביץ הורתה לחברות להגיב בתוך מספר ימים. הבנק טוען כי החברות מצויות בשליטת רועי ונונו באמצעות חברת ג'מבו שרון אחזקות: "מתברר שהחברות נקלעו לאחרונה למצב של חדלות פירעון, לכל הפחות מבחינה תזרימית. נורה אדומה נוספת נדלקת כתוצאה מכך שדווקא בתקופה קריטית זאת בחר הבעלים המרכזי של הרשת לנתק קשר, ככל הנראה הוא שוהה בחו"ל ומאמצי הבנק ליצור עימו קשר עלו בתוהו. למיטב ידיעת הבנק, הבנק הוא הנושה הגדול ביותר של החברות, אשר חובן כלפיו עולה על סך של 8 מיליון שקל, מתוך סך כולל של כ-13 מיליון שקל המהווה את כלל חובות החברות לבנקים ו/או גופים פיננסיים אחרים".
עוד טוען הבנק כח "נושה של תאגיד רשאי להגיש בקשה לצו פתיחת הליכים אם התאגיד נמצא בחדלות פירעון". עוד נטען כי "ככל שהיו ספקות באשר למצבן של החברות, אלו התבהרו למרבה הצער במכתב ששלחה הרשת לספקים בשבת. במכתב הודיעה כי ספקים ניסו לבזוז מלאי וציוד של הרשת, וכן הודיעה על סגירת הסניפים בעיצומו של חול המועד פסח - תקופת מכירות משמעותית ביותר לרשת קמעונאית מסוג זה", נטען. בנק לאומי ביקש למנות כנאמנים זמניים את אבי קמינסקי מחברת KCR ואת עו"ד רונן מטרי ממשרד מטרי, מאירי, וכט ושות'.