"גלו אחריות חברתית - אל תאשרו בקשות של יבואנים וספקים להעלאות מחירים וצמצום הנחות על מוצרי מזון ומוצרים לבית", כתב יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד, במכתב ששלח למנהלי שופרסל, יינות ביתן, חצי חינם ורשתות שיווק נוספות, במסגרת הלחצים שמופעלים על רשתות השיווק בנושא.
לטענת בר דוד, הוא יחדש את הפגנות ההסתדרות שהיו לפני תקופת החגים אם יאושרו ההתייקרויות לאור החשש מקריסה כלכלית של אלפי משפחות.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
יו"ר ההסתדרות, ארנון בר דוד
יו"ר ההסתדרות, ארנון בר דוד
יו"ר ההסתדרות, ארנון בר דוד
(צילום: ארן דולב)
"החמרת הנטל הכבד ממילא שמוטל על כתפי הצרכנים עלולה להוביל לקריסה כלכלית של אלפי משפחות", כתב. "אם בכל זאת יהיו העלאות מחירים שמקורן ברצון למקסם רווחים על גב הצרכן הישראלי, נחדש את המאבק בכל רחבי הארץ ובכל האמצעים שעומדים לרשותנו. היבואניות הגדולות והרווחיות מנסות לנצל את תקופת הבחירות כחלון הזדמנויות להתנהלות מונופוליסטית".
כזכור, ההסתדרות כבר הפגינה מול בתי יבואנים ויצאה נגד דרישת העלאת המחירים של קימברלי קלארק (יצרנית האגיס ולילי בין היתר), מה שהביא למעבר של התאגדות העובדים בחברה להסתדרות הלאומית. חלקם חזרו לאחרונה להסתדרות. כמו כן, מאוגדים בהסתדרות עובדי חברות כמו אסם וטרה, ששמן נכרך בצמצום הנחות ובקשות העלאות מחירים.
רשתות שיווק שלא יעלו מחירים לא יקבלו סחורה מצד ספקים שדורשים התייקרויות, מה שעלול לפגוע במכירות שלהן, שכן הצרכנים בישראל מעדיפים מותגים.