בעלי הקניונים והרשתות ממשיכים להתנגד להחלטה של ראש הממשלה ושר הבריאות להחיל תו ירוק גם בקניונים. שרון ברגר, משנה למנכ"ל רשתות הפנינג והפנינג טויס, ביקר את ההחלטה היום (רביעי) בראיון לאולפן ynet: "הרי אף אחד לא חושב שאותה אמא שלא רוצה לחסן את הילדים שלה תרוץ לחסן אותם רק בגלל שהיא לא יכולה להיכנס לחנות צעצועים בקניון.
"מה שהיא תעשה זה שהיא תלך ותצטופף עם יתר הילדים וההורים בחנויות שנמצאות מחוץ לקניונים, אז מה השגנו בזה? בשביל מה זה נועד? המדינה פשוט לוקחת את הקניונים והופכת אותם לאיזשהו כלי שבעזרתו מנסים ללחוץ על מי שלא התחסן".
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
 דיזינגוף סנטר
 דיזינגוף סנטר
דיזינגוף סנטר
(צילום: מוטי קמחי)
ההחלטה שהתקבלה אתמול על רקע מבצע חיסוני הילדים שאינו עומד בציפיות בשלב זה, טעונה עדיין את אישור הממשלה וועדת החוקה של הכנסת, וכלל לא בטוח שהמתווה יאושר כפי שהוא.
יוסי לגזיאל, מנכ"ל קניון הזהב, הצטרף לדבריו של ברגר ואמר באולפן כי "אין לי בכלל ספק שאנשים ישקלו אם הם רוצים להתחיל להתעסק עם בדיקות וסריקה כדי להגיע לקניונים, ואני מניח שזה יפגע בקניונים בצורה מאוד קשה. בסופו של דבר אנשים יעדיפו ללכת לחנויות ברחוב. מי שמגיע לקניון מגיע למקום שהוא בטוח, מקום שמתבצעות בו בקרה ובדיקות, מה שלא נעשה בשום מקום אחר אגב, חוץ מבאולמות. אני לא רוצה להגיד שההחלטה הזאת התקבלה בחוסר מחשבה, אבל מדובר בהחלטה אומללה ואין לי ספק שהיא תפגע בכל הקניונים בצורה קיצונית".
לדבריו, "ההבדל בינינו לבין אולמות אירועים למשל, הוא ששם לא מחלקים צמידים ואין שם חלוקה בין האוכלוסייה איפה מותר לה להסתובב בתוך המתחם ואיפה לא. אתם מבינים שאנשים יגיעו לקניון וחלק מהם יוכלו להיכנס לחנויות וחלק לא. החלוקה והשליטה על הדבר הזה בעייתיים מאוד".
עוד הוסיף כי "אנחנו נערכים לפעול לפי ההנחיות כמובן, אבל להגיד שאנחנו ערוכים עם כוח אדם ומאורגנים לעניין? עוד לא. אני מאוד מקווה שההחלטה הזאת תידחה על ידי בג"ץ ולא תצא לפועל, כי אם זה יקרה זה יסבך את כולנו".
מנכ"ל דיזינגוף סנטר טען השבוע באולפן ynet כי בקניונים לא יבצעו את ההחלטה: "הרעיון לא כל כך ישים ברמה הפרקטית, רק בדיזנגוף סנטר יש יותר מ-30 עסקים חיוניים שממילא צריך לתת לכולם להיכנס אליהם. יש פה משרדים, מגדל מגורים, חניון גדול, סופרמרקטים וסופר-פארם. כך שלעכב אנשים בכניסות זה רק יגדיל את הצפיפות ויגרום ליותר נזק מתועלת. בנוסף, אנו מתנגדים לאפליה בין קניונים פתוחים וסגורים, אנו מתנגדים לסימון אנשים בכל דרך שהיא, לא ניתן לזה יד".


בתוך כך, קבוצת עזריאלי שלחה היום פנייה דחופה לממשלה בנוגע למתווה הצמידים, שלטענתה הינו מפלה, פוגעני, בלתי סביר ובלתי מידתי. מעבר לטענתה על הפליה גם באבחנה בין החנויות בתוך הקניונים, גם בין קניונים גדולים וקטנים וגם בין הקניונים למרכזי המסחר הפתוחים, היא טוענת כי מדובר במתווה לא ישים ובלתי מעשי.
לטענתה, המדינה כופה על בעלי הקניונים להיות סלקטור עבורה, "להשתתף בניסוי של 'סימון' אזרחים, ולאלץ אזרחים לענוד חפצים על גופם שיתייגו אותם. בכל הכבוד, בעלי קניונים ועסקים בישראל אינם ואסור להם שיהיו גורמי אכיפה של החלטות ממשלה ואין לאלצם להיות שותפים ליישום החלטה נחפזת וחסרת כל הגיון".
לפי ההחלטה שהתקבלה אמש בדיון בהשתתפות ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הבריאות ניצן הורוביץ, כללי התו הירוק יוחלו על כלל מתחמי המסחר הסגורים (קניונים ודומיהם) שגודלם מעל 10,000 מ"ר, באופן הבא - בכניסה למתחם ייסרק התו הירוק על ידי אנשי הביטחון, וכל אדם שמציג תו ירוק שיאושר דיגיטלית יקבל צמיד בצבע אחיד (ישתנה באופן יומי) שיאפשר לנוע בצורה חופשית ברחבי הקניון.
פטור מהצגת תו ירוק יינתן למי שיבקשו להיכנס למתחם המסחר לטובת כניסה למקום שירות חיוני בלבד, כסופרמרקטים וחנויות פארם. אדם שייכנס למתחם המסחר לצורך קבלת שירות חיוני לא יקבל צמיד, אלא יהיה רשאי להיכנס למתחם לצורך הגעה למקום השירות החיוני ולקבלת שירות באותו מקום בלבד.