"משרד הפריפריה הוא המצאה של אריה דרעי. זו שערוריה שאין כדוגמתה וצריך לסגור אותו. דרעי רוצה להפריד את משרד הפריפריה מהנגב והגליל כי הוא רוצה לדאוג לבני ברק ולביתר עילית". כך אמר היום (א') עודד פורר, שר החקלאות ופיתוח הכפר והשר לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל היוצא, בריאיון לתוכנית "כסף חדש" ב-ynet radio. האזינו לריאיון המלא באמצעות הנגן בפתח הכתבה.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
עוד טען פורר בהמשך לפיצול המשרד בעקבות דרישת ש"ס לקבל את תיק הפריפריה, כי "הם לקחו וחתכו שכונות מסוימות ואמרו שהן במצב סוציו-אקונומי נמוך ואמרו 'שם נבנה ושם נוסיף תקציב'. ערים במרכז הארץ שיש להם תשתיות טובות של חינוך, בריאות ורווחה צריכות להמשיך להשתמש בשירותי המדינה כמו שהם, רק להוציא יותר אוכלוסייה לעבודה ולתמרץ את העובדים ברשויות האלה לצאת לעבוד. זה גם יוציא אותן מהמעגל העוני".
1 צפייה בגלריה
עודד פורר
עודד פורר
עודד פורר
(צילום: חיים הורנשטיין)
פורר התייחס גם לאמירה של יצחק וסרלאוף, מספר 2 בעוצמה יהודית ומי שעתיד לשמש כשר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, הבוקר בריאיון לישי שנרב ושרון כידון ב-ynet radio, שבמסגרת תפקידו החדש יבדוק "איך נוכל לשפר את רמת החיים של אנשים שנאמנים למדינת ישראל, ושמחים בשגשוגה".
"אני חושב שבלי נאמנות אין אזרחות - לדעתי זה דבר שנכון לעשות. אבל חשוב להבין שהמשרד הזה לא מתקצב את הפרט באמצעות סובסידיות או כל מיני המצאות כאלה, אלא מתקצב את הכלל", הבהיר פורר. "צריך להשקיע בתשתיות, להקים מרכזים מטרופולינים בנגב ובגליל ולהפוך אותם לעומדים בזכות עצמם. צריך לייצר תשתיות כדי שתושבי הנגב והגליל יקבלו את כל השירותים ברמה הכי גבוהה, שירותי חינוך, בריאות ותעסוקה".

באשר לגידול המשמעותי בתקציב שצפוי לקבל המשרד בראשות עוצמה יהודית, אמר פורר כי "בתקופתי עלה התקציב ב-33% - 600 מיליון שקל. עד שלא נראה את ההסכמים הקואליציוניים ונראה מה פירקו ואיך הרכיבו, אי-אפשר להתייחס לזה ברצינות. אני לא רואה את הממשלה הזו מעבירה תקציב כמו שהיא נראית. כנראה שיפזרו הרבה מאוד הבטחות וכשיגיעו לתקציב יגידו 'אופס, אי-אפשר'. יחד עם זאת, כל שקל שיושקע בנגב ובגליל הוא שקל מבורך".
פורר התייחס גם למאבק אחר תפקידי השרים במסגרת המשא ומתן הקואליציוני, ואמר כי "אני לא חושב שאף אחד לא רוצה להיות שר החקלאות, אבל אני יכול להבין את מי שמסתכל על פוליטיקה. לשרים שעוסקים בפוליטיקה זה לא תמיד נוח כי מי שלא יישב שם יצטרך להתעמת עם גופים מאוד חזקים בהם הלובי החקלאי, היבואנים ומועצות הייצור. לפעמים פוליטיקאים שיש להם פריימריז לא כל כך אוהבים לעשות את זה ולכן יש כאלה שמנסים להימנע מלהיכנס לתוך מקום שאולי יפגע בפוליטיקה".
באשר להבטחות חלק מהשרים וחברי הכנסת בממשלה הנכנסת - בהם גם ראש הממשלה בנימין נתניהו - לבטל את הרפורמה בחקלאות, אמר פורר כי "בסרטון אחד נתניהו הבטיח לעצור את הרפורמות ובאחר הוא מבטיח להמשיך. השאלה אם להאמין לנתניהו של יום ראשון או של יום שני. הממשלאה תצטרף להתמודד עם המציאות והיא שחייבים לפתוח את המשק הישראלי לתחרות. ככל שיסגרו, אזרחי ישראל ישלמו וגם הפוליטיקאים ישלמו כי יוקר המחיה יתגלגל אליהם".
פורר התייחס בהקשר זה גם לעליות מחירי החלב האחרונות, וטען כי "רמת הריכוזיות שברה שיאים. תנובה היא בסופו של דבר חברה פרטית. הממשלה צריכה לדאוג שתהייה לה תחרות ושהיא תצטרך להתמודד על ליבו של הצרכן. יש עדיין גורמים בתוך הממשלה שדואגים לשרת יותר תאגידים כאלה ואחרים במקום את הציבור הישראלי".
גורמים בתוך הממשלה? "כן. היועצת המשפטית לממשלה אישרה לנו להעלות את המחירים המפוקחים אבל לא אישרה לנו לחתום על הצו שמבטל את המכס על יבוא גבינות למריחה. אחרי הבחירות שבאתי וביקשתי אז היא אמרה שלא נכון לעשות את זה ולכבול את ידיה של הממשלה. אני מזכיר לך שיש הסכם חתום מול מועצת החלב. כשהיועצת המשפטית נותנת חוות דעת שאומרת שאי-אפשר לחתום על הסכם שמשמעותו פתיחת השוק בגלל הבחירות, אבל אפשר לחתום על הסכם של העלאת מחירים, זה נשמע לי בלתי סביר בעליל".