רפאל מערכות לחימה מתקדמות בע"מ פרסמה היום (א') את תוצאותיה הכספיות לרבעון השני של 2023, מהן עלה כי צבר ההזמנות עלה לסכום שיא וחצה, לראשונה בתולדות החברה, את רף ה-40 מיליארד שקל ועמד על 41.1 מיליארד שקל.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו, האזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש", וסמנו "כלכלה" בהתראות אפליקציית ynet
המכירות ברבעון השני הגיעו להיקף של 3.145 מיליארד שקל, עלייה של כ-29% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. מכירות החברה בחציון הראשון של שנת 2023 הסתכמו בכ-6.2 מיליארד שקל, גידול של 27.8%. היקף ההזמנות שנוספו בחציון הראשון של שנת 2023 עומד על סך 10.620 מיליארד שקל, עלייה של 36% לעומת החציון הראשון של 2022. הרווח הנקי של רפאל במחצית הראשונה של שנת 2023 עמד על 111 מיליון שקל.
2 צפייה בגלריה
רפאל
רפאל
רפאל
(צילום: אביהו שפירא)
הגידול נובע מקבלת הזמנות מהארץ ומחו"ל למוצרים פרי פיתוחה: מערכות ההגנה נגד מטוסים, טילים ורקטות (כיפת ברזל, קלע דוד, מגן-אור וספיידר), או בתחום ההגנה על לוחמי השריון - "מעיל רוח". לדוגמה, השבוע פורסם כי הממשל האמריקני אישר את מכירת "קלע דוד" לפינלנד תמורת 1.2 מיליארד שקל, ובוושינגטון אישרו את המכירה הגדולה בהיסטוריה של "חץ 3" לגרמניה בסך של 14 מיליארד שקל. בנוסף, חיל הנחתים של ארה"ב הודיע כי בכוונתו לרכוש שלוש סוללות "כיפת ברזל".

החציון הרווחי ביותר בתולדות תע"א

במקביל, גם התעשייה האווירית בראשות היו"ר עמיר פרץ, שחוגגת השנה 70, פרסמה בשבוע שעבר את דוחותיה לרבעון שני ולמחצית הראשונה של 2023 והציגה את החציון הרווחי ביותר בתולדות החברה: שיא ברווח הגולמי, התפעולי והנקי.
2 צפייה בגלריה
התעשייה האווירית
התעשייה האווירית
התעשייה האווירית
(צילום: אבי מועלם)
היקף המכירות עומד על כ-54.2 מיליארד דולר וצבר ההזמנות הסתכם בכ-4.16 מיליארד דולר. החברה רשמה גידול של כ-28% ברווח נקי בחציון הראשון של שנת 2023 שהסתכם ב-165 מיליון דולר.
גם ברבעון השני של השנה נרשם גידול של כ-45% ברווח הנקי לכ-74 מיליון דולר. במכירות בחציון הראשון נרשם גידול של 8% והן הסתכמו ב-54.2 מיליארד דולר. גם ברבעון שני נרשם גידול של של כ-9% במכירות והן הסתכמו ב-26.1 מיליארד דולר.
עיקר הגידול במכירות בחציון הראשון היה בחטיבת מערכות טילים וחלל ובחטיבת כלי טיס. נתח המכירות של החטיבות הצבאיות בחציון עלה ב-7% ל-1.2 מיליארד דולר טנתח המכירות של חטיבת תעופה עלה בחציון ראשון ב-7% לסך של 675 מיליון דולר.
יש לציין כי עד לפני שנתיים, חטיבת התעופה היתה בהפסדים, אולם כעת היא ממשיכה במגמתה רווחיות שהחלה בשנה שעברה.
נתח המכירות לייצוא בחציון הראשון עמד על 73% מכלל המכירIת והסתכם ב-8.1 מיליארד דולר, בהשוואה ל-71% בתקופה המקבילה אשתקד. ברקע: הנתח של אירופה מהמכירות גדל בעקבות מלחמת רוסיה-אוקראינה.
יו"ר רפאל, ד"ר יובל שטייניץ, אמר עם פרסום הדוחות היום כי "הביקוש למערכות רפאל בארץ ובעולם בעלייה. ההשקעה חסרת התקדים בישראל במחקר ופיתוח המתקרבת לחמישה מיליארד שקל לשנה, ופריצות הדרך העולמיות שהשיגה רפאל במספר תחומים קריטיים תורמים כעת לא רק לביטחון הלאומי של מדינת ישראל ולביטחון אזרחיה, אלא גם לתוצאות הכספיות הטובות".