חברת רפאל, החברה הממשלתית העוסקת בפיתוח ובייצור של אמצעי לחימה מתקדמים, מקימה מתחם עבודה במודל היברידי עבור עובדיה בחדרה - כך נודע ל-ynet. החברה, שפיתחה וייצרה, בין השאר, מערכות הגנה מובילות ברמה עולמית כמו כיפת ברזל, מעיל רוח ושרביט קסמים, תשכור שטחים בהיקף כולל של כ-3,000 מ"ר במתחם מול החוף וילג' בעיר תמורת סכום של כ-2.5 מיליון שקל בשנה.
החברה חתמה על חוזה ארוך טווח עם החברה היזמית אמירי זיכרון יעקב, המחזיקה בבעלות מתחם מול החוף וילג' בחדרה, במסגרתו תשכור מספר קומות באחד מארבעת המגדלים בפרויקט UNITOWERS. על פי החוזה, עלות השכירות לתקופה של 20 שנה תעמוד על 55 שקל למ"ר ברמת מעטפת וכן כ-15 שקלים למ"ר עבור דמי הניהול. מחברת אמירי זיכרון יעקב נמסר כי האכלוס צפוי בסוף שנת 2023.
2 צפייה בגלריה
פרויקט מגדלי UNITOWERS מתחם מול החוף חדרה
פרויקט מגדלי UNITOWERS מתחם מול החוף חדרה
פרויקט מגדלי UNITOWERS מתחם מול החוף חדרה
(הדמיה: ויופוינט)
המרכז שצפוי להיפתח עבור עובדי רפאל, הנחשבת כיום למעסיקה הגדולה ביותר בצפון הארץ, הוא תולדה של אסטרטגיית החברה, שנועדה להגדיל את גיוס העובדים האיכותיים מתחומי ההנדסה והמדעים, המעוניינים להשתלב בעשייה מבלי לשנות את מקום מגוריהם; וכן מתוך מטרה להיטיב עם עובדים באתרים אחרים ולאפשר להם עבודה היברידית קרובה לבית. שלוחות של רפאל הוקמו גם בתל אביב, בבאר שבע, בשלומי ובירושלים והן מצטרפות למכון דוד בקריות, מכון לשם בגוש שגב ולמרכז החדשנות בפארק תרדיון.
פרויקט המגדלים UNITOWERS, אשר תוכנן על ידי אדריכל אבנר שר ומוקם בימים אלו, צפוי לכלול ארבעה מגדלי משרדים בשטח כולל של כ-180 אלף מ"ר. שני מגדלים יכללו 60 קומות ושניים נוספים 24 קומות, כאשר כל קומה תכלול 1,280 מ"ר של שטחי משרדים. בשלב הראשון ייבנו המגדלים הנמוכים יותר.
2 צפייה בגלריה
פרויקט מגדלי UNITOWERS מתחם מול החוף חדרה
פרויקט מגדלי UNITOWERS מתחם מול החוף חדרה
פרויקט מגדלי UNITOWERS מתחם מול החוף חדרה
(הדמיה: ויופוינט)
המתחם המסחרי מול החוף וילג' הממוקם על כביש החוף בכניסה המערבית של חדרה ומשתרע על פני שטח של כ-40 אלף מ"ר בנוי. המתחם פועל בשיטת Street fashion mall הכולל מעל 100 חנויות ו-25 מסעדות ובנוסף 1,800 מקומות חניה מקורה.
מחברת אמירי זיכרון יעקב נמסר כי "שלד המגדלים נבנה בשיטה אמריקנית, שבה גרעין הבניין מבטון ושאר הבניין מקונסטרוקציות מתכת, בפיקוחו של המהנדס שמעון מויאל, מנכ"ל משרד משה פאר. העובדים במגדלים ייהנו מלובי מרווח, גישה לחדר כושר, מסעדת שף על גג הבניין, עמדות טעינה לרכבים חשמליים ואף אפשרות לשימוש בגן ילדים המתוכנן בבניין".
שיר סלומון, סמנכ"לית שיווק אמירי זיכרון יעקב, מסרה: "אנו מברכים את חברת רפאל בהחלטתה להצטרף לפרויקט UNITOWERS ולמתחם העסקים המתפתח. מדובר בחברה המעסיקה אלפי עובדים ברחבי הארץ, אשר בוחרת בקפידה את מיקומי מרכזי הפיתוח שלה.
"העובדה שבחרה בחדרה להקים שלוחה נוספת מבססת את מעמדה של העיר ומתחמי העסקים והמסחר שלה כבעלי מיקום אסטרטגי בשל קרבתם לצירים מרכזיים ואמצעי הסעת המונים. מתחם מול החוף ופרויקט UNITOWERS עונים על הצרכים הללו ומאפשרים לעובדים ולחברות המעסיקות גמישות רבה והעלאת האטרקטיביות של מקום העבודה".