מיכאל לובושיץ, המנכ"ל היוצא של רשת יינות ביתן, יחזור לרשת בעקבות התפטרותו של אורי קלישטיין מתפקיד מנכ"ל קרפור ישראל. לובושיץ לא יחזור כמנכ"ל אלא כמשנה למנכ"ל. ל-ynet נודע כי חזרתו נעשית בהמלצת-דרישת נחום ביתן, השותף ביינות ביתן (קרפור).
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו, האזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש", וסמנו "כלכלה" בהתראות אפליקציית ynet
אתמול נודע כי קילשטיין פורש מתפקידו על רקע חילוקי דעות עם היו"ר, צביקה שווימר, והפסדי הרשת. במקביל הודיע שווימר, מנכ"ל חברת האם אלקטרה מוצרי צריכה ויו"ר קרפור-יינות ביתן, כי הוא ישמש מנכ"ל זמני של הרשת. לובושיץ, ששימש מנכ"ל הרשת עד שנת 2021, אמור לסייע לידו בניהול הרשת, ובמיוחד בתחום התפעולי.
1 צפייה בגלריה
מיכאל לובושיץ
מיכאל לובושיץ
מיכאל לובושיץ
(צילום: נווית זומר)

לובושיץ, לשעבר מנכ"ל יבואנית המזון ויליפוד, מונה בשנת 2020 לתפקיד מנכ"ל קבוצת יינות ביתן ומגה תחת הבעלות של נחום ביתן, טרם המכירה לאלקטרה מוצרי צריכה והפניקס. הוא הגיע בעיצומו של משבר פיננסי ברשת ומשבר אמון מול הבנקים, חברות ביטוחי אשראי וספקים והצליח לייצב את החברה, לזכות באמון העובדים ולבצע התייעלות שכללה מכירת חנויות מפסידות, סגירת המרלוג וצמצום רמת ההוצאות והיקף כוח אדם. לאחר כניסתה של אלקטרה לבעלות על הרשת מונה על ידה עמית זאב, לשעבר מנכ"ל דור אלון, כמחליפו של לובושיץ שפרש.
לאחר תקופה של פחות משנה סיים עמית את תפקידו בהסכמה משותפת לאחר שבאלקטרה נטען כי לא עמד בציפיות ובקצב הנדרש להסבת סניפי יינות ביתן לקרפור. הוא הוחלף באורי קילשטין, לשעבר משנה למנכ"ל שופרסל, שסיים גם הוא את תפקידו לאחר פחות משנה.
יש לציין כי אלקטרה הייתה אמורה החודש לרכוש את יתרת מניותיו של נחום ביתן (יותר מ-40%) ברשת אך החליטה לא לנצל את האופציה. משכך היא מחויבת לביתן על פי הסכם הרכישה המקורי ביניהם להנפיק את המניות בבורסה, אך בשל המלחמה קשה לדעת מתי ואם בכלל תוכל לבצע זאת בשווי שקבעה לרשת, כ-600 מיליון שקל. במצב רגיש זה לאלקטרה נכונות לקבל את המלצותיו של ביתן בנושא, במיוחד לאור העובדה כי ניסיונו של לובושיץ יכול רק להועיל לתפעל את הרשת שמצויה בעיצומו של תהליך הסבה.