כשנה וחצי לאחר מינויו למנכ"ל קרפור ישראל, אורי קלישטיין החליט לסיים את תפקידו. ברקע ההחלטה: חילוקי דעות עם היו"ר, צביקה שווימר. מקרובים לאלקטרה מוצרי צריכה, בעלת השליטה בקרפור, מסרו כי קילשטיין ביקש לסיים את תפקידו מסיבות אישיות. שווימר יכהן בתפקיד מנכ"ל קרפור ישראל עד למינוי מחליף קבוע.
1 צפייה בגלריה
אורי קלישטיין
אורי קלישטיין
אורי קלישטיין
(צילום: אביגיל עוזי)
קילשטיין היה מועמד לתפקיד הנחשק של מנכ"ל שופרסל, אך לאחר שכבר סוכם עמו על מינויו הוא העדיף להתמנות למנכ"ל קרפור. קילשטיין היה אמור להקים את הרשת שניתנה בזכיון לאלקטרה על התשתית של יינות ביתן. מה שהיה נראה בתחילה כפוטנציאל גדול להצלחה - רשת ארופאית גדולה שתביא בשורת מחיר לישראל באמצעות המותג הפרטי של קרפור - התגלה מהר מאוד כאתגר לא פשוט. הן מבחינת המכשול הבירוקרטי לייבא מסה של מוצרי מזון לישראל והן משום הקושי לעמוד בהבטחה להיות הזולים ביותר ולא להעלות מחירים. במיוחד לאור העובדה שהרשת צברה הפסדים כבדים בסך 138 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2023 והיא נושאת עליה חוב של כחצי מיליארד שקל והן בגלל ההשקעות הנדרשות להסבתה מיינות ביתן לקרפור. בנוסף, גם המכירות לא עמדו בציפיות.
הרשת, שזקוקה להון נוסף, הייתה אמורה לבצע בקרוב הנפקה בבורסה באמצעות חברת האם אלקו אחזקות, אבל כרגע לאור מצב המלחמה לא ברור מתי ניתן יהיה להנפיק.
בענף אמרו כי ההתפטרות הייתה צפויה לאור הביצועים של הרשת. זאת למרות שמדובר במצב מלחמה שדורש מאמצים נוספים לתפעול הרשת.
בכיר בענף המזון אמר כי "הכתובת הייתה על הקיר, התוכנית של קרפור לא הייתה אפשרית - מצד אחד הסבו סניפים בעלות גבוהה ובמקביל הבטיחו להיות הכי זולים בארץ, הבטחה שלוותה בקמפיין מאוד גדול, שאין סיכוי שיכלו לעמוד בה. בסוף, זה או שצביקה הולך או שקילשטיין. כרגע זה קילשטיין".
קילשטיין מסר כי "אני מודה לצביקה על ההזדמנות להוביל את ההשקה של הקמעונאית הבינ"ל הראשונה בישראל. אני משוכנע שהזרעים שנטענו יהפכו את החברה למובילה בתחומה. אני מודה לחברי ההנהלה שלי, ליו"ר הוועד ולאלפי העובדים שתרמו רבות לשינוי הענק שחוללנו השנה".