בזמן שבהוד השרון פונו היום (ב') דיירים מבניין מגורים מחשש לקריסה, הדיירים מהבניין ברחוב סרלין בחולון, שפונו רגע לפני שקרס לפני כשנה, סוגרים מעגל. חברת אאורה ישראל, שנבחרה לפני כחצי שנה על ידי הדיירים לבנות את הבניין מחדש במסגרת של התחדשות עירונית, החלה היום להשלים את הפינוי וההריסה של יתרת המבנה - לטובת הקמת הפרויקט.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
נזכיר כי בספטמבר 2021 פונו המשפחות מהבניין בחולון מחשש שיקרוס, לאחר ששמעו פיצוץ והזעיקו כיבוי אש. כאשר לוחמי האש הגיעו למקום, הם הבחינו בסדקים רבים שנוצרו בו, ובמשטרה הוחלט לבצע פינוי. בנוסף, מהנדס מטעם העירייה קבע שהדיירים לא יוכלו לחזור לבניין בשל סכנת קריסה. ואכן, שעות ספורות לאחר מכן הבניין קרס.
1 צפייה בגלריה
הבניין שהתמוטט בחולון
הבניין שהתמוטט בחולון
הבניין שהתמוטט בחולון
(קובי קואנקס)
מדובר במבנה עם שני אגפים, שאחד מהם כאמור קרס, והמשפחות נאלצו להתפנות ונותרו ללא קורת גג. עיריית חולון והממשלה הגיעו לסיכום על סיוע כספי למשפחות עבור שכירות בדירה חלופית בגובה של כ-3,900 שקל למשפחה, והוחלט כי משרד הבינוי והשיכון ישתתף גם בעלויות תכנון המתחם. לאחר מכן, ערכו 32 הדיירים מכרז ובחרו בחברת אאורה לבצע פינוי בינוי במתחם.
אאורה ישראל היא חברה ציבורית ויזמית, העוסקת בבנייה למגורים ומקדמת למעלה מ-66 פרויקטים הכוללים כ-29,642 יחידות דיור, לצד מתחמים מסחריים בהיקף של כ-35 אלף מ"ר. החברה החלה לשאת בהוצאות שכר הדירה עוד בטרם פינוי המבנה המסוכן, עד לאכלוס בניין החדש.
בשיחה עם ynet אמר מנכ"ל אאורה, יעקב אטרקצ'י, כי לפני כשבוע אישרה עיריית חולון את התב"ע (תוכנית בניין עיר) של הפרויקט להפקדה וכן הוציאה לחברה צו הריסה והיתר חפירה ודיפון. לדבריו, כל 32 הדיירים חתמו על חוזה מול החברה, והליך ההריסה יימשך מספר ימים, ולאחר מכן תחל עבודת הקמת המרתפים. הפרויקט צפוי לכלול 15 קומות ו-89 דירות חדשות, כאשר הדיירים הקיימים יקבלו דירות חדשות עם תוספת של 12 מ"ר וכן מרפסת בשטח של 12 מ"ר, חניה, ממ"ד ומחסן.
מנכ"ל אאורה, יעקב אטרקצ'ימנכ"ל אאורה, יעקב אטרקצ'יצילום: ראובן קפוצ׳ינסקי
"הריסת המבנה בעיצומה. לאחר שנבחרנו במכרז הדיירים, התחלנו לממן את השכירות, ואני מעריך שתהליך הבנייה יימשך כשנתיים", ציין אטרקצ'י. "מדובר כאן במקרה מיוחד שבו העירייה והדיירים משתפים פעולה וכל העסק רץ מאוד מהר. אנחנו לא רואים בפרויקט הזה פרויקט כלכלי, הרווח הוא מינימלי, אלא פרויקט אנושי וחשוב".
אטרקצ'י התייחס לבולען שנפער היום בבניין מגורים בהוד השרון: "בגלל המקרה של הבניין ברחוב סרלין בחולון, שהיווה סכנה לציבור, עלתה המודעות למבנים מסוכנים. פתאום מבינים שהתחדשות עירונית זה לא רק כלכלה וחברה - זה גם בטיחות. לצערי יש הרבה מבנים מסוכנים בישראל ולכן התחדשות עירונית זו צו השעה. אני מקווה לרשויות המקומיות תהיה מוטיבציה לאשר פרויקטים כאלה מהר יותר".