קבוצת קניוני עזריאלי מייקרת בהדרגה את החניה בחניוני הקבוצה ובמודיעין החליטו למחות על כך.
עמית שניאור, תושב מודיעין פתח קבוצת וואטבאפ ולא האמין כמה תושבים הצטרפו: "עד לאחרונה הקניון נתן שעתיים ראשונות חינם, מיום פתיחתו. פתאום עכשיו הנהלת עזריאלי החליטה על גביית 5 שקלים לשעה. הייתי בחניון וזה עיצבן אותי, פתחתי קבוצת וואטסאפ ותוך שעתיים הקבוצה התמלאה ב-1,500 איש, שזאת המגבלה של קבוצת וואטסאפ. עכשיו אנחנו בכמה קבוצות עם קרוב ל-5,000 איש.
1 צפייה בגלריה
חוגגים בחירות בעזריאלי מודיעין
חוגגים בחירות בעזריאלי מודיעין
פעילויות לילדים בעזריאלי מודיעין
(צילום: חוגגים הפקות)
"החלטנו בשלב ראשון שהיום (שישי) נמחה בצורה כזאת שלא נפקוד את הקניון - והיד עוד נטויה אם נמשיך לקבל תגובות אנמיות כמו שקיבלנו מההנהלה. אמרו לנו לגבי יום המחאה: שלא יבואו.
"יש פה ציבור שלקח את זה בצורה מאוד מאוד קשה. ברור שזה לא עניין הסכום. זה העיקרון וזה הקש ששבר את גב הגמל, זה זיהוי מגמה מסוכנת שאנחנו לא מוכנים להשלים איתה. יש לנו את הכוח אם רק נעמוד על שלנו".
לפני כחודש עזריאלי ייקרה את החניה בקניון בגבעתיים משעתיים ראשונות חינם, ל-5 שקלים לשלוש שעות וערכה מהלכי ייקור דומים בראשונים (משעה וחצי חינם לשעה חינם) ראשל"צ ובמלחה ירושלים (משעתיים חינם לחניה בתשלום מרגע ההגעה). נראה שמישהו בעזריאלי עלה על רעיון - לייקר שירות עם ביקוש קשיח.
לפי נתוני חברת RIS, שמחוברת לקופות של חלק מהרשתות שפועלות בקניונים ובמרכזי הקניות, בחודשים מרץ-אפריל חלה עלייה של 15% בממוצע בפדיונות הקניונים. חלק מקניוני עזריאלי הציגו עלייה אף מעל לממוצע. בין היתר הפדיונות בקניון עזריאלי בת"א עלו ב-27% ובקניון חיפה ב-20%.

בקבוצות הוואטסאפ שנפתחו במודיעין כתב שניאור: "אני רוצה לעדכן אתכם בהתפתחויות בנוגע למאבק בתשלום החניה בקניון. לפני מספר שעות נפגשנו עם מנהלי הקניון במשרדם. הבענו את מורת רוחנו על גביית התשלום החדש כבר מהשעה הראשונה. סברנו שמבנה הקניון והחניון שבו משמשים את תושבי העיר שמגיעים למרפאות, לחוגים, לתרבות ופנאי. סיפרנו למנהלת הקניון שהורים שמביאים את ילדיהם לחוגים 3 פעמים בשבוע ישלמו מעתה כ-60 שקל בחודש! זה אומר שאם עלות חוג ממוצע הוא 200 שקל, הרי שמעכשיו החוג מתייקר ל-260 שקל. הצגנו למנהלים את הדוגמא של השכנה שלי, שמגיעה לטיפול רפואי בין פעמיים לשלוש באחת ממרפאות הקניון, מכאן שמעלתה עליה להתרגל לתשלום חודשי של 60 שקל ויותר, היות שלעיתים הביקור שלה אורך מעל ל 3 שעות.
"לצערי, נתקלנו באטימות. על המחאה ביום שישי הקרוב קיבלנו את התגובה: 'שלא יבואו'. כן זו הייתה התגובה. שימו לב, זו תגובה שבמילים אחרות אומרת: 'אנחנו לא מאמינים ביכולת שלכם להשפיע'. או אם תרצו: 'יש לנו ניסיון עם הציבור הישראלי, הוא צרכן טיפש שבסוף נכנע ומשלם'. אז רבותיי, הגיע הזמן להוכיח את כוחנו כציבור.
"גם אם 5 שקלים לשלוש שעות – זה סכום שלא משפיע על רובנו, עלינו לעשות את זה למען אלה שכן, ויש כאלה, האמינו לי, דיברתי איתם וכאן אנחנו נמדדים כחברה. הגיע הזמן להוכיח שהציבור במודיעין הוא שונה מהדעה הרווחת. שעלינו לא חל הפתגם מהשיר הידוע: 'הציבור מטומטם ולכן הציבור ישלם'. אני מבקש מכל מי שאכפת לו מהעיר הזו, להצטרף אלינו כי זה המפתח להצלחה במאבק הזה. הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ ובבקשה מכם, הפיצו ככל שאתם יכולים: ביום שישי, 10.5, לא פוקדים את הקניון".

עזריאלי: הוחלט על שינוי לאחר 16 שנים

בעזריאלי מודים שזאת אכן התייקרות עבור מי שלא שוהה במשך שעות בקניון אך זאת מבחינתם "הטבה" למי ששוהה בו למעלה מ-3 שעות.
מקבוצת עזריאלי נמסר: "לאחר 16 שנים, בהן החניה בעזריאלי מודיעין היתה בחינם בשעתיים הראשונות, הוחלט על שינוי מנגנון החיוב באופן הבא: עשרים הדקות הראשונות הנן בחינם. התשלום עבור שלוש השעות הראשונות, או חלק מהן, יעמוד על 5 שקלים בלבד. עד לשינוי הנוכחי מי ששהה בקניון במשך שלוש שעות שילם סכום כפול של 10 שקלים.
"למשלמים באפליקציית עזריאלי החינמית, יינתנו 50 אחוזי הנחה, כך שהתשלום יעמוד על 2.5 שקלים בלבד. נכים ובעלי מוגבלויות נושאי תעודה מתאימה, פטורים מתשלום ל-5 שעות שלמות.
"קבוצת עזריאלי משקיעה רבות בעזריאלי מודיעין, על מנת לחדש ולענות על צרכי התושבים והמבקרים. בימים אלה אנו משפצים את קומות החניון וכן החלה פתיחת המתחם החדש שיביא להתרחבות משמעותית בשטחי המסחר והבילוי בקניון, תוך כניסתם של מותגים גדולים ומבוקשים בחודשים הקרובים".