יוקר המחיה מגיע גם לחניוני הקניונים: קבוצת עזריאלי ייקרה את החניונים בקניוני גבעתיים וראשל"צ. לקוחות הקניונים גילו את ההתייקרות שקרתה במפתיע ולכאורה ללא הודעה מקדימה.
עד כה החניה בקניון גבעתיים הייתה בחינם (למעט חניה ליום שלם) ובראשונים: חינם לשעתיים הראשונות. החל מ-1 באפריל "בוצע עדכון בתעריפי החניה בחניוני עזריאלי ראשונים ועזריאלי גבעתיים", כך נמסר מקניוני עזריאלי.
1 צפייה בגלריה
שעה שנייה כבר לא בחינם. קניון ראשונים
שעה שנייה כבר לא בחינם. קניון ראשונים
שעה שנייה כבר לא בחינם. קניון ראשונים
(צילום: מירב קריסטל)
כעת, בקניון עזריאלי גבעתיים 20 הדקות הראשונות הן בחינם, אחריהן עזריאלי גובה 5 שקלים לשלוש שעות הראשונות ואחרי כן 5 שקלים לכל רבע שעה (20 שקל). יום שלם יעלה 100 שקל, ללא שינוי.
בעזריאלי ראשונים השעה הראשונה נותרה חינמית, אך השעה השנייה עולה כעת כסף: 7 שקלים. שאר התמחור לא ישתנה: החל מהשעה השלישית כל רבע שעה מתומחר ב-3 שקלים (12 שקל לשעה) וליום שלם או אובדן כרטיס חניה: 80 שקל.

כמה עולה לחנות בשאר קניוני עזריאלי?

אלה עדיין מחירים נמוכים יחסית בהשוואה לשעת החניה הראשונה בקניון עזריאלי ת"א: 17 שקל לשעה או לחלק ממנה, כשכל רבע שעה נוספת: 5 שקלים (20 שקל לשעה) ויום שלם מתומחר ב-100 שקל. תעריף ערב מ-17:00: 15 שקל. בשישי מחיר החניה בקניון התל אביבי משתנה ל-12 שקל עד 17:00 ו-25 שקל עד שבת ובמוצ"ש: 12 שקל עד חצות.
לעומת זאת, בעזריאלי עכו ובעזריאלי ירושלים, מחירי החניה נמוכים יותר: בעכו תשלמו החל מהשעה השלישית בלבד – 7 שקלים לשעה וכל רבע שעה נוספת 3 שקלים (12 שקל לשעה). על יום שלם תשלמו 50 שקל. בעזריאלי מלחה ירושלים תקבלו שעתיים ראשונות חינם, השעה השלישית או חלק ממנה מתומחרת ב-10 שקלים והחל מהשעה הרביעית: כל רבע שעה 5 שקלים (20 שקל לשעה). מחיר יומי מקסימלי או אובדן כרטיס: 20 שקל.
בקניון איילון נותנים שעה וחצי חינם בהפעלת אפליקציות חניה והחל מ-18:30 ללא תשלום. החניה בקניון זה היא חיצונית בעוד שבגבעתיים למשל היא בחניון תת קרקעי. בעזריאלי חיפה, בחולון, בהוד השרון וגם במול הים אילת, החניה היא לגמרי בחינם, כפי שהיה עד כה בגבעתיים.

מה קורה בקבוצות הקניונים האחרות?

במרכזי ביג החניה היא לגמרי בחינם.
בקניוני עופר של מליסרון יש לא מעט קניונים שהחניה בהם היא בחינם. נראה שבקניוני עופר יש יותר קניונים עם חניה בחינם בהשוואה לעזריאלי. בין היתר: עופר נהריה, גרנד ב"ש, סירקין, חדרה, חיפה ונתניה.
יש גם קניונים בקבוצה שהחניה בהם היא בתשלום. בין היתר רמת אביב (8 שקל לשעה) והקריון (שלוש שעות חניה חינם ואחר כך בתשלום). בקניון הגדול בפ"ת תקבלו שעתיים ראשונות חינם, שעה שלישית או חלק ממנה - 8 שקלים והחל משעה רביעית כל רבע שעה - 3 שקלים (12 שקל לשעה). יום מלא יעלה 60 שקל.
בדיזנגוף סנטר תשלמו 22 שקל לשעה הראשונה ואחר כך המחיר יורד לשקל בלבד לכל 15 דקות או חלק מהן – 4 שקלים לשעה. מהשעה השלישית והרביעית - כל רבע שעה או חלק מהן 3 שקלים (12 שקל לשעה) ובשעה החמישית ואילך - 2 שקלים לכל רבע שעה או חלק ממנה (8 שקלים שעה). חנית לילה משש עד חצות: 25 שקל ואובדן כרטיס: 85 שקל.
בקניון TLV תשלמו 20 שקל לשעה ואחר כך עד שעה רביעית – 5 שקלים כל רבע שעה (20 שקל לשעה). מהשעה החמישית המחיר עולה ל-7.5 שקלים לכל רבע שעה (30 שקל לשעה) ועל יום שלם או אובדן: 110 שקל לשעה. גם בקניון זה עד לאחרונה החניה היתה בחינם והוא החל לגבות עליה ב-2023.

אפשר להוזיל את החניה

בחלק מהקניונים, כמו TLV תקבלו חניה חינם בתמורה לקנייה בקניון: "קנו ב-199 שקל ומעלה - הצטרפו למועדון הלקוחות וקבלו שעתיים חניה חינם".
בחלק מהמקומות ניתן לרכוש מנוי חניה למשל בעופר פ"ת, מה שיוזיל את העלות. זה בעיקר מתאים למי שעובד בסביבת הקניון. מחיר מנוי בקניון עזריאלי מודיעין למשל: 380 שקל.
בכל הקניונים יש הטבות לבעלי תו נכה (לרוב 5 שעות חניה ללא חיוב) ובחלקם יש גם הטבות לבני גיל הזהב. בחלק מהחניונים ניתן גם להטעין רכב חשמלי בעלות של 1.58-1.35 שקלים לקוט"ש.
למשתמשי אפליקציית עזריאלי ניתנת הנחה של 50% על השעה השלישית. לקבלת ההטבה יש להוריד את האפליקציה טרם הכניסה לחניון.