האינפלציה בבריטניה זינקה בחודש אפריל האחרון ב-9% - השיעור השנתי הגבוה ביותר מאז 1982. כך לפי נתוני הלשכה הלאומית לסטטיסטיקה במדינה. בתגובה לנתונים, הליש"ט נחלש בכ-0.4% אל מול הדולר.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
בראש עליית המחירים של החודש שעבר נרשמו זינוקים במחירי האנרגיה. סקר שפורסם לאחרונה בנושא הראה כי שניים משלושה אנשים במדינה מכבים את החימום שלהם בבתים, כמחצית מהאזרחים נוהגים פחות או מחליפים סופרמרקט וכרבע מהעונים טענו כי הם מדלגים על ארוחות ביום.
1 צפייה בגלריה
לונדון
לונדון
לונדון
(צילום: Shutterstock)
רק לפני כשבועיים, יממה לאחר שהבנק המרכזי בארה"ב העלה ריבית, גם הבנק המרכזי הבריטי הכריז על העלאת ריבית נוספת לשיעור של 1% - הגבוה ביותר מאז שנת 2009 - במטרה להתמודד עם האינפלציה.
הבנק הבריטי היה אחד מהבנקים המרכזיים הראשונים בעולם שהעלה את הריבית כדי להתמודד עם שיעורי האינפלציה העולים ומדובר בהעלאה הרביעית במדינה מאז חודש דצמבר האחרון.
יחד עם זאת, לפי הבנק, האינפלציה צפויה להחמיר אף יותר ולהגיע ללמעלה מ-10% בהמשך השנה. בהתאם, בשוק צופים כי הבנק ימשיך להעלות את הריבית בתקופה הקרובה.
בתוך כך, בצל עליות המחירים החדות, גוברים הלחצים על שר האוצר הבריטי, רישי סונאק, לסייע לאזרחים המתקשים עם חיי היומיום ולהתאים את תשלומי הרווחה הניתנים במדינה בהתאם לעליות המחירים בשוק.
סונאק מצידו טוען כי האינפלציה אינה בעיה רק של בריטניה, אלא של כלל העולם. "אנחנו לא יכולים להגן על אנשים לחלוטין מפני האתגרים הבינלאויים האלה אבל אנחנו מספקים תמיכה משמעותית איפה שאנחנו יכולים ואנחנו מוכנים לנקוט בצעדים נוספים בעתיד", טען סונאק.