1 צפייה בגלריה
נער
נער
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
בן 23 שנפגע קשות מעמוד תאורה שהתמוטט עליו בעת שלמד בית ספר יסודי יפוצה ב-1,642,837 שקל – כך קבע לאחרונה בית המשפט המחוזי בלוד, שאישר את הסכם הפשרה מול עיריית נתניה, שבתחום שיפוטה נמצא המוסד החינוכי.
על פי כתב התביעה שהוגש באמצעות עו"ד גיל קלופשטוק, האירוע התרחש במאי 2013 במהלך שיעור ספורט לתלמידי כיתות ו'. התובע ויתר ילדי כיתתו שיחקו "סטנגה" במגרש הספורט הממוקם בחצר בית הספר. במהלך השיעור התמוטט עמוד תאורה במקום, שגובהו כשמונה מטרים, ופגע בעוצמה בראשו. הנער הוטח על הרצפה, איבד את הכרתו ופונה באמבולנס לטיפול נמרץ ב"לניאדו".
בבית החולים הוא אובחן עם חבלות בחלקים שונים בגופו ונזקק להדבקת החתך שנוצר בקרקפתו. לטענתו, לאחר שחרורו הוא החל לסבול בין השאר מכאבי ראש, קשיי הירדמות וקשיי שינה. הוא צירף לתביעתו חוות דעת נוירולוגית שממנה עולה שנגרמה לו נכות צמיתה בשיעור 20% בגין תסמונת בתר חבלתית מוחית. בנוסף לטענתו הוא אובחן בבדיקת שינה כסובל מדום נשימה.
בתביעה שהוגשה לבית המשפט בנובמבר 2021 טען הצעיר שעיריית נתניה התרשלה בכך שלא דאגה לשלומו וביטחונו במהלך שהותו בבית הספר. הוא הצביע על העובדה שתחזוקת עמוד התאורה שממנו נפגע הייתה לקויה ביותר, כאשר בבדיקות שנערכו לאחר התאונה התברר שתחתיתו הייתה מכוסה חלודה.
עו"ד גיל קלופשטוקעו"ד גיל קלופשטוק
לדבריו, מילד בריא, נמרץ, חרוץ ומלא שמחת חיים הוא הפך לנכה, מוגבל וחסר ביטחון עצמי. כמו כן, לפני התאונה היו לו סיכויים גבוהים להצטיין בלימודים ולרכוש מקצוע שיעניק לו שכר גבוה, ואילו כעת כושר השתכרותו נפגע והוא נזקק לעזרת הזולת.
התובע טען שעל עיריית נתניה לפצותו ב-560 אלף שקל על נזקיו המיוחדים (נזקי עבר הניתנים לחישוב) ועל נזקים כלליים נוספים (נזקי עתיד המוערכים על דרך האומדן) לשיקול דעתו של בית המשפט.
מנגד טענה העירייה, באמצעות עו"ד יעל איפרמן, כי יש לדחות את התביעה על הסף. לטענתה התביעה הוגשה בשיהוי ניכר, בחלוף כ-8.5 שנים ממועד האירוע, תוך שנגרם לה נזק ראייתי כבד. לדבריה היא נוהגת לערוך מדי תקופה בדיקות לכל עמודי התאורה במגרשי הספורט שבנתניה, וכי בדיקה שנערכה לעמוד נשוא התביעה מצאה אותו תקין. לשיטתה, התאונה אירעה מבלי שהייתה לה אפשרות מעשית למנוע אותה, ולפיכך היא פטורה מאחריות לנזקיו של התובע.
ואולם, לאחרונה הסאגה הגיעה לסיומה כאשר עיריית נתניה הסכימה לחתום על הסכם פשרה המחייב אותה לשלם לתובע יותר כ-1.6 מיליון שקל עבור נזקיו השונים.
• הכתבה בשיתוף אתר המשפט הישראלי פסקדין • ב"כ התובע: עו"ד גיל קלופשטוק • ב"כ הנתבעת: עו"ד יעל איפרמן • ynet הוא שותף באתר פסקדין