1 צפייה בגלריה
תמונה של אישה צועקת על גבר
תמונה של אישה צועקת על גבר
אילוסטרציה
(צילום: Shutterstock)
בית משפט למשפחה בתל אביב חייב לאחרונה אישה לפצות את בעלה לשעבר בכ-150 אלף שקל בגין כמה תקיפות פיזיות שלו ובעקבות פרסום לשון הרע נגדו. האישה, שהורשעה בחלק ממקרי האלימות גם בהליך פלילי, טענה שהדברים נעשו באופן הדדי על רקע סכסוך הגירושים, אך נדחתה על ידי השופטת אסתר ז'יטניצקי רקובר.
בני הזוג התגרשו ב-2018 אחרי חמש שנות נישואים ולהם שני ילדים. הוא הציג ארבעה סרטונים ממצלמה שהציב בדירתם המשותפת שבהם תועדה האישה זורקת לעברו חפצים, מאיימת עליו ומוציאה אותו מהבית, ותוקפת אותו בזמן שבן משפחה אחר מנסה לעצור בעדה. בגין שניים מהאירועים הוגש נגד האישה כתב אישום פלילי והיא הורשעה לפי הודאתה בתקיפת בן זוג במסגרת הסדר טיעון.
הבעל תבע פיצוי 500 אלף שקל בשל התעללות פיזית ונפשית, ו-500 אלף שקל נוספים בגין לשון הרע בשל תלונת שווא שהגישה אשתו נגדו במשטרה ובשל פרסומים שקריים על אודותיו, לטענתו, באספת הורים בגן של הילדים ובמסרון לחבר שלו.
למרות הרשעתה בפלילים, האישה הכחישה את הטענות לאלימות מצדה וטענה להגנתה שמדובר היה בסכסוך גירושים קשה שבמסגרתו הוטחו מילים קשות באופן הדדי. לדבריה, בעלה לשעבר לא סייע בגידול הילדים, התנהג כלפיה באופן בלתי הולם וגרם לה לאבד עשתונות. לטענתה התלונה במשטרה נעשתה בתום לב.
עו"ד מאיה רוטנברגעו"ד מאיה רוטנברגלימור יערי
השופטת ז'יטניצקי רקובר קיבלה את התביעה חלקית. היא קבעה שהאירועים שנצפו בסרטונים שהציג הבעל נכנסים לגדר עוולת התקיפה. היא הסבירה שלפי הפסיקה יש להשתמש בזהירות בעוולות נזיקיות בתוך המשפחה, אך מקרה זה מצדיק תביעה ופיצוי הולם על מנת למגר את תופעת האלימות במשפחה. היא ציינה שבאלימות מצד בן זוג יש פגיעה קשה יותר בכבוד בהשוואה לאירוע זהה המתרחש בין שני אנשים זרים.
נקבע כי התובע לא הוכיח שנגרם לו נזק כספי כלשהו, אך על האישה לפצותו על הביזוי וההשפלה שחש בגין כל אחד מארבעת האירועים בסך של 30 אלף שקל ובסכום כולל של 120 אלף שקל.
עוד קיבלה השופטת את הטענה שהתלונה במשטרה הייתה תלונת שווא ומדובר בפרסום משפיל ומבזה שמהווה לשון הרע. היא קבעה שהתלונה לא הוגשה בתום לב שכן האישה ידעה שהיא זאת שתקפה את בעלה ולא ההיפך, והיא לא יכולה לטעון שהאמינה בטעות כי הותקפה. בנוסף, בתיק הפלילי שהוגש נגדה היא הודתה בתקיפות והורשעה. בגין התלונה היא חויבה לשלם 20 אלף שקל נוספים.
לעומת זאת, טענת הבעל ללשון הרע בשל מסרון ששלחה התובעת לחבר שלו ודברים שאמרה עליו באספת הורים בגן הילדים נדחתה. נקבע שאמנם מדובר בדברים שאין מקום לומר אותם, אך הם לא בבחינת לשון הרע. האישה חויבה בהוצאות משפט בסך 10,000 שקל.
• לקריאת פסק הדין המלא – לחצו כאן • הכתבה בשיתוף אתר המשפט הישראלי פסקדין • ב"כ התובע: עו"ד ענבר שנהב • ב"כ הנתבעת: לא צוין • עו"ד מאיה רוטנברג עוסקת בגירושין • הכותבת לא ייצגה בתיק • ynet הוא שותף באתר פסקדין