בנק הפועלים יפצה אישה בסכום של 867 אלף שקל. זאת, לאחר שהאישה טענה כי הבנק שיחרר כספים מחשבון בעלה לשעבר - אשר כנגדו ניהלה הליך משפטי - למרות קיומו של צו עיקול. כמו כן, כפי שנודע ל-ynet, הבנק ישלם שכר טרחת עו"ד בסך 45 אלף שקל.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
יש לציין כי בנק הפועלים ערער על החלטת בית משפט השלום אשר חייב את הבנק לשלם לאישה סכום של 563 אלף שקל, אולם ערעור הבנק נדחה. מאידך, ערעור האישה התקבל ובית המשפט המחוזי בתל אביב קבע כי על בנק הפועלים לשלם לאישה שיוצגה על ידי עוה"ד ערן פלס ויהודה סגל ממשרד עו"ד פלס מוזר כהן ושות' סכום של 867 אלף שקל. שני הערעורים על פסק דינו של בית משפט השלום בתל אביב התנהלו בבית משפט המחוזי בעיר שנתן את קביעתו אתמול (ג').
1 צפייה בגלריה
סניף בנק הפועלים בתל אביב
סניף בנק הפועלים בתל אביב
סניף בנק הפועלים בתל אביב (הסניף אינו קשור לכתבה)
(צילום: רויטרס)
מפסק הדין עולה כי האישה ניהלה כנגד בעלה לשעבר הליך בבית הדין הרבני. להבטחת הסכם הגירושין, הוציא בית הדין להבטחת זכויות האישה על פי הסכם הגירושין צו עיקול על הכספים של הבעל לשעבר בחשבון שניהל באחד מסניפי בנק הפועלים. אין מחלוקת כי צו העיקול "תפס" סך של כ-900 אלף שקל שהיו מופקדים בחשבון. עוד עולה, כי בהמשך בשל העדר פעילות הורה בית הדין על הקפאת התיקים לשלושה חודשים ובהמשך ניתנה הוראה על סגירתם. אולם, ההליכים בתיק ככל הנראה חודשו, שכן בית הדין נתן החלטה המורה לבעל לשעבר להעביר לאישה מהחשבון סכום כסף.
משהמציאה האישה לבנק הפועלים את ההחלטה, התברר לה כי "הסוסים ברחו מהאורווה" וכי הבעל לשעבר משך הכספים והותיר בחשבון סכום זניח לעומת הסכום שהיה בו. האישה נותרה בפני שוקת שבורה ובית הדין דרש מהבנק הסבר.
עו"ד יהודה סגלעו"ד יהודה סגלצילום: יוסי רוזנבוים
גרסתו הראשונית של הבנק היתה כי מדובר בטעות וכי הבעל לשעבר ביצע הברחת כספים כביכול וכי הבנק הוטעה לחשוב כי צו העיקול בוטל. בהמשך הגישה האישה תביעה לבית משפט השלום נגד הבנק, שטען כי הוטעה על ידי הבעל לשעבר. בית משפט השלום בתל אביב קבע כי הבנק התרשל וכי לא הוכיח כי הבעל לשעבר הטעה אותו. עוד נקבע, כי "מארג העובדות והראיות משתלב עם גרסת התובעת לפיה עקב מחדל של הבנק, על אף שצו העיקול הומצא כדין, העיקול לא נרשם בספריו ולכן הגרוש פעל בחשבון ללא הגבלה".
עוד עולה כי בבית משפט השלום הוברר כי הפקיד שהסיר את העיקול מעל חשבונו של הבעל לשעבר - אם בכלל נרשם - ואפשר לו למשוך את הכספים שהיו מופקדים בו, נפטר.
עו"ד ערן פלסעו"ד ערן פלסצילום: יוסי רוזנבוים
בנק הפועלים ערער כאמור לבית המשפט המחוזי וטען כי צו העיקול פקע מחוסר מעש, אולם ערעורו נדחה. מנגד קיבלה השופטת, יהודית שבח, את ערעור האישה והעמידה את הסכום שעל הבנק לשלם לה על 867 אלף שקל.
מבנק הפועלים נמסר בתגובה: "הבנק הפיק לקחים מהמקרה".