שער הדולר היציג טיפס היום (ו') לשיא מאז ה-30 באוקטובר 2020 ונקבע לראשונה מאז מעל לרף של 3.40 שקלים - 3.4190 שקלים. שער האירו היציג זינק מול השקל לשער הגבוה מאז ה-15 במרץ השנה - 3.5877 שקלים. אתמול במהלך המסחר הדולר אף הגיע ליותר מ-3.42 שקלים והאירו ל-3.6 שקלים, אך שער יציג לא נקבע בשל יום העצמאות.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
העלייה הניכרת בשער הדולר נובעת מהעלייה בריבית בארה"ב ערב יום העצמאות לשיעור שיא מזה שנים - 0.75% עד 1.0%. כמו כן צפויה עליית ריבית של מדינות האיחוד האירופי, אף כי האירו המשיך להיחלש מול הדולר בעולם בימים האחרונים.
1 צפייה בגלריה
דולרים ושקלים
דולרים ושקלים
דולר שקל
(צילום: Shutterstock)
אווירת הפיגועים והמשבר הקואליציוני ערב פתיחת מושב הקיץ של הכנסת ביום ראשון הקרוב גורמים להיחלשות השקל מול רוב המטבעות. ההערכות הן שההיחלשות תיבלם ככל שיתקרב ה-23 במאי, מועד החלטת הריבית הבאה של הוועדה המוניטארית של בנק ישראל, שצפויה כנראה להעלות בפעם השנייה ברציפות את הריבית בישראל ששיעורה הבסיסי כעת הוא 0.35%.
הסיבות להעלאות הריבית בעולם הן האינפלציה שהתפתחה במדינות רבות ובראשן ארה"ב עם 8.5% בשנה האחרונה. מהסיבה הזאת העלתה גם בריטניה בשבוע האחרון את הריבית בפעם הרביעית מאז חודש דצמבר לאחוז אחד.
העלאות הריבית הן אחת הסיבות העיקריות למפולות בבורסות ביממה האחרונה. ביום ראשון יתחדש המסחר בבורסה בתל אביב לאחר פגרת יום העצמאות וצפויה כנראה גם כאן ירידת שערים.