הסוכנות לפיקוח על תעשיית הפיננסים בארה"ב (FINRA) מתכננת להגדיל את משאבי הפיקוח שלה על תעשיית הקריפטו. כך לפי דבריו של מנכ"ל הסוכנות, רוברט קוק, אשר טען כי "כבר עכשיו אנחנו נאלצים לפעול בתחום הזה ולכן אנחנו חושבים שראוי שנגדיל את היכולות שלנו שם".
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
בתוך כך, קוק התייחס לגל הפיטורים הגדול שנצפה בקרב חברות הקריפטו העולמיות ואמר כי "כל מי שפוטר מחברת קריפטו ורוצה לעבוד אצלנו, שיצלצל אלי".
2 צפייה בגלריה
מטבעות וירטואליים. אילוסטרציה
מטבעות וירטואליים. אילוסטרציה
מטבעות וירטואליים. אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
לדבריו, נכון להיום לסוכנות יש כמה עשרות עובדים שאחראים על תחום הקריפטו על היבטיו השונים ובימים אלו הרגולטור האמריקני מחפש דרכים לבצע מעקב ואימות של נכסי קריפטו בצורה רחבה על גבי רשתות הבלוקצ'יין השונות.

הפיטורים בשוק הקריפטו בעיצומם

דבריו של קוק מגיעים ברקע הירידות החדות בשוק המטבעות הווירטואליים וההודעה של קוינבייס, בורסת הקריפטו הגדולה בארה"ב, על כך שתפטר כ-1,100 עובדים המהווים כחמישית מכלל עובדיה. במקביל, חברות קריפטו נוספות ביניהם BlockFi ו-Crypto.com פיטרו גם הן מאות עובדים.
בשבוע האחרון איבד הביטקוין כ-30% משוויו וכעת הוא נסחר סביב 21.2 אלף דולר בלבד - ירידה של למעלה מ-65% מהשיא שלו בנובמבר אשתקד. האתריום, המטבע השני בגודלו בשוק, איבד למעלה מ-36% בשבוע האחרון ונסחר סביב שפל של כ-1,100 דולר. מטבעות מובילים רבים אחרים נסחרים במגמה דומה.
2 צפייה בגלריה
בורסת הקריפטו האמריקנית קוינבייס
בורסת הקריפטו האמריקנית קוינבייס
הודיעה כי תפטר כחמישית מהעובדים. בורסת הקריפטו האמריקנית קוינבייס
(צילום: Shutterstock)
לטענת קוינבייס, הפיטורים הנרחבים מגיעים במסגרת "תוכנית לייעול ההוצאות התפעוליות של החברה לאור המצב הנוכחי בשווקים ובצל מאמצי תיעדוף עסקיים מתמשכים". עוד ציינה קוינבייס בהודעה כי בעקבות המהלך, היא עומדת בפני הוצאות בגובה 45-40 מיליון דולר - רובן ככולן נובעות מפיצויים לעובדים המפוטרים, וכי בשל כך תוצאות החברה לשנת 2022 צפויות להיפגע.
במקביל, במכתב שנשלח לעובדי החברה ציין מנכ"ל קוינבייס, בריאן ארמסטרונג, כי "נראה שאנו נכנסים למיתון לאחר של למעלה מעשר שנים של פריחה כלכלית. מיתון יכול להוביל ל'חורף' נוסף בשוק הקריפטו שעלול להימשך תקופה ארוכה. בעוד קשה לצפות את הכלכלה או את השווקים, אנחנו תמיד מתכוננים לגרוע ביותר".
לפני כשבועיים הודיעה החברה על הקפאת גיוסי העובדים "לעתיד הנראה לעין" לאחר שרק בתחילת השנה טענה החברה כי היא מתכננת לגייס כ-2,000 עובדים חדשים. "על אף שניסינו כמיטב יכולתנו לעשות את זה כמו שצריך, כעת זה ברור לי שגייסנו יותר מדי עובדים", הוסיף ארמסטרונג.