1 צפייה בגלריה
מיקרוסקופ טיפול שיניים רופא
מיקרוסקופ טיפול שיניים רופא
אילוסטרציה
(ShutterStock)
לבית משפט השלום בתל אביב הוגשה לאחרונה תביעה על ידי אישה בשנות ה-50 לחייה נגד רשת מרפאות השיניים "אקסטרא-דנט", בטענה שעברה טיפול כושל שכלל בין היתר עקירת שיניים בריאות והסרת כתרים תקינים, וגרם לה נזקים ונכות. היא דורשת פיצוי של מאות אלפי שקלים.
ביולי 2019 פנתה התובעת לקבלת טיפול במרפאה לצורך שיקום חוסר חלקי של שיניים אחוריות בלסת התחתונה. באמצעות עו"ד עמית בן סהל היא טוענה שהומלץ לה לעקור את כל שיניה בלסת התחתונה ולהציב במקומן כתרים, וכן להחליף את כל הכתרים הקיימים בלסת העליונה.
לדבריה, בסיום הטיפול שארך כשנה וחצי היא מצאה עצמה עם כתרים עבים ומגושמים שהקשו עליה לתפקד וללעוס. היא סיפרה שנותרו מרווחים בין הכתרים לשיניים ולחניכיים – מה שאפשר למזון לחדור פנימה ולגרום לכאב ונפיחות. בנוסף נכתב בתביעה שחלק מהכתרים פשוט נשברו.
המטופלת סיפרה שחזרה למרפאה על מנת לתקן את המצב, אלא שניסיונות הצוות הרפואי כשלו לאחר שהכתרים החדשים שהותקנו לה נפלו אף הם. לדבריה, משאיבדה אמון ביכולתה של המרפאה, לא נותרה לה ברירה אלא להגיש את התביעה.
לכתב התביעה צורפה חוות דעת שלפיה המרפאה חרגה מסטנדרט הטיפול המקובל. המומחה סבר שהרופאים התרשלו בכך שעקרו לחינם שבע שיניים בריאות והתקינו 27 כתרים באופן לקוי ובניגוד למקובל בעולם הרפואה.
עוד לדבריו, למטופלת נותרה נכות בשל אובדן שיניה הבריאות. יתרה מכך, הוא סבר כי בשל רשלנות הרופאים היא תזדקק לטיפולים מתקנים רבים בעלות כוללת של 252,500 שקל.
תמיכה נוספת למסקנתו היא פירט בכך שהרופאים לא ביצעו צילומי סטטוס לשיניים טרם התחלת הטיפול, ערכו רשומה רפואית באופן המנוגד לחוק ולפרקטיקה המקובלת, לא הפנו את התובעת לשיננית ואף לא סיפקו לה הסברים על שמירת היגיינה אוראלית.
התובעת, דוברת רוסית, הוסיפה שמלבד העובדה שטיפול השיניים בוצע ברשלנות הוא אף לא נעשה בהסכמתה המודעת, שכן היא הוחתמה על טופסי הסכמה בעברית מבלי שהבינה מהם בדיוק הסיכונים הכרוכים בטיפול. לטענתה, אם היו ניתנים לה הסברים כנדרש היא הייתה מוותרת על הטיפול. בנסיבות אלה נטען כי המרפאה פגעה באוטונומיה שלה כשביצעה בה טיפול ללא הסכמתה מדעת.
היא תובעת מרשת המרפאות לפצותה במאות אלפי שקלים, בין היתר עבור הפסדי השתכרות, הוצאות רפואיות (לרבות טיפולים משקמים), כאב וסבל, עזרת צד שלישי ופגיעה באוטונומיה. מרשת מרפאות "אקסטרא-דנט" נמסר: "אין תגובה".
• הכתבה בשיתוף אתר המשפט הישראלי פסקדין • ב"כ התובעת: עו"ד עמית בן סהל ממשרד שחר, בן סהל ושות' • בהכנת הכתבה לקח חלק צוות העורכים של אתר פסקדין • ynet הוא שותף באתר פסקדין