אמזון הודיעה היום (שני) כי היא תשלם לעובדיה עד 4,000 דולר הוצאות נסיעה שנתיות עבור טיפולים רפואיים שהם אינם מסכני חיים במרחק של מעל 160 ק"מ מביתם, כולל הפלות. בכך מצטרפת אמזון לחברות כמו סיטיגרופ ו-Yelp, שהגיבו לחוקים בחלק ממדינות ארה"ב הנתמכות על ידי המפלגה הרפובליקנית, שמנסים לבלום נשים מלבצע הפלות.
בית המשפט העליון בארה"ב אמור להכריע עד סוף חודש יוני בעתירה שהוגשה לבטל את זכויות ביצוע הפלה בכל המדינות, ולמעשה לבטל את פסק הדין שהתקבל בעניין אי שם ב-1973. כיום יש לא פחות מ-24 מדינות בארה"ב, כולל אוקלהומה ואלבמה, בהן יש חוקים שנועדו להגביל את האפשרות לבצע הפלה.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
מפגינות ב אוסטין בירת טקסס נגד חוק שאוסר שם הפלה הפלות מלאכותיות ארה"ב תמונת ארכיון 2 באוקטובר
מפגינות ב אוסטין בירת טקסס נגד חוק שאוסר שם הפלה הפלות מלאכותיות ארה"ב תמונת ארכיון 2 באוקטובר
הפגנה בטקסס נגד החוקים שאוסרים ביצוע הפלות
(צילום: AP)
אמזון החליטה כי ההטבה תינתן רטרואקטיבית מה-1 בינואר 2022, ועובד יוכל לקבל אותה, כאמור, במידה שאין בטווח של 160 ק"מ מביתו את הטיפול הרפואי הנחוץ, או שאי אפשר לטפל בו וירטואלית. ההטבה תינתן לתושבי ארה"ב, או כאלה שלא אך הם רשומים בתוכניות בריאות מסוימות (Premera או Aetna), בין אם הם עובדים במשרדים או במפעלי החברה.
אמנם נושא ההפלות נמצא בכותרות מהרגע שאמזון הודיעה על ההטבה, אך ישנם טיפולים נוספים הנכללים במסגרתה כמו למשל סדנאות לגמילה מסמים, או טיפולים קרדיולוגיים כאלה ואחרים. בלי קשר, אמזון מציעה לעובדיה החזרי נסיעות שנתיים בסך 10,000 דולר עבור טיפולים שכן יש בהם סכנת חיים.
ההודעה של החברה הגיעה ביום בו מסרה כי הפסיקה להציע חופשה בתשלום לעובדיה בארה"ב שנדבקו בקורונה, ובמקום זה נתנה להם את האפשרות לקבל עד חמישה ימי חופשה ללא תשלום.
במקביל, במרכז ההפצה של אמזון בסטטן איילנד, ניו יורק, ממשיכים לספור את הקולות בהצבעה שנערכה שם במטרה להתאגד ולהקים ועד עובדים, בדומה למפעל בניו יורק בו כבר הוחלט להקים כזה למרות ההתנגדות הקשה של אמזון. החברה אף ערערה על כך לבית המשפט בטענה שיוזמי ההצבעה הפעילו לחץ על העובדים להצביע בעד, ואף הציעו להם מריחואנה בתמורה לכך.