מחירי הלחם הלא מפוקח יעלו: המאפיות ברמן ודגנית עין בר הודיעו לרשתות השיווק על עליית מחירים של 8% עד 15% בלחמים המיוחדים, שמחירם לא מפוקח על ידי המדינה. לחמניות ופיתות לא יתייקרו בינתיים.
מדובר למשל בלחם מחיטה מלאה, לחם קל, לחם שיפון, לחם עם סיבים תזונתיים וסוגים נוספים, שנמכרים כיום לצרכנים ב-20-10 שקל. לשם השוואה, מחירי סוגי לחם שמחיריהם מפוקחים על ידי המדינה נעים בין 3.92 שקלים ל-7.11 שקלים ל-750 גרם.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
לחם שיפון כדוגמה לחומצות שומן קצרות שרשרת
לחם שיפון כדוגמה לחומצות שומן קצרות שרשרת
עליית מחירים של 8% עד 15% בלחמים המיוחדים שמחירם לא מפוקח
(צילום: Shutterstock)
המאפיות שהודיעו על עליית המחירים הן שתיים מהמאפיות הגדולות בישראל, מתוך שלוש המאפיות ששולטות בשוק. מאפיית אנג'ל עוד לא יצאה בהודעה דומה. ברמן זכתה לאחרונה במכרז לאספקת לחם לבסיסי צה"ל.
לטענת המאפיות, הן מפסידות כסף על מכירת לחם מפוקח בשל עליית מחירי החיטה ב-60%, ובנוסף גם טחנות הקמח העלו מחירים לאחרונה. המדינה מתכננת לייקר את סוגי הלחם המפוקח בכ-8% אך כרגע נראה שאף שר לא רוצה להיות חתום על ההתייקרות.
במאי ועדת המחירים המשותפת למשרדי החקלאות והאוצר המליצה להוציא מפיקוח מחירים לחם אחיד, לחם הלבן וחלה, ולעבור לדיווח יצרנים על מחירים ורווחיות. היצרניות הודיעו שייקרו את הלחם אם ייצא מפיקוח כך שהתוצאה תהיה התייקרות של עשרות אחוזים. שרי הכלכלה והאוצר לא קיבלו את ההמלצה.
מאפיית ברמן סירבה להגיב לכתבה. את תגובת דגנית עין בר לא ניתן היה להשיג.