גם המחלבה הרביעית בגודלה מעלה מחירים: מחלבות גד חיכתה שתנובה, טרה ושטראוס יעלו מחירים כדי לייקר בעצמה מוצרים. בניגוד לשלוש הגדולות, גד לא מוכרת מוצרים שמחיריהם מפוקחים ובכל זאת היא חיכתה לייקור המוצרים שבפיקוח כדי להצטרף לגל העלאות המחירים.
מהחברה נמסר: "אנו מודיעים על עדכון מחירון מוצרינו בשיעור ממוצע של 3.5% שייכנס לתוקף מ-16 במאי 2024". החברה לא פירטה אילו ממוצריה היא מייקרת, אך מסרה שטווח התייקרות יהיה בין 2% ל-6%. ניתן להניח שהייקור יהיה דומה לזה של שאר המחלבות במוצרים דומים - עד 4.5% - אם כי לגד יש מגוון מוצרים שונה ויקר יחסית.
"אנו נאלצים לעדכן את מחירון גד במינימום האפשרי, כדי למזער באופן חלקי בלבד את העליות שאנו סופגים כבר תקופה ארוכה. עליות המחיר הדרסטיות, בעיקר בתקופת המלחמה, לא פוסחות גם על מחלבות גד ומשפיעות במגוון תחומים: חומרי הגלם, גורמי האריזה, תשומות הייצור, מחירי הייבוא ומחיר החלב הגולמי".
בין המוצרים שגד מייצרת: גבינת בולגרית בקר מסוגים שונים, גבינות פטה עיסים וכבשים, גבינה צפתית, לאבנה, ריקוטה, מסקרפונה, משקה יוגורט עיזים, יוגורט עיסים, גבינת ניו יורק, מעדן אורז ירח מתוק ומעדן שיבולת שועל. היא מייבאת מספר מוצרי גרנה פדנו, מוצרלה, צ'דר, פקורינו, קשקבל ומנצ'גו פרוסות ובמעדנייה.
1 צפייה בגלריה
מחלבות גד
מחלבות גד
מחלבות גד
(צילום: צביקה דור)
שלוש המחלבות הגדולות, תנובה, שטראוס וטרה, הודיעו השבוע אחת אחרי השנייה, כמו אבני דומינו, שרוב מוצרי החלב שעל המדפים יתייקרו. בכך הן השלימו מהלך התייקרות ענק של רוב היצרנים והיבואנים שהעלו מחירים של אלפי מוצרים ברשתות השיווק תוך שנה. חלקם העלו מחירים ב-2023, חלקם ב-2024 ורובם אף עשו זאת פעמיים. כמובן שאין צרכן בישראל שלא קונה מוצרי מזון וצריכה, ולכן הפגיעה הזאת מגיעה לכל בית בישראל.

שטראוס הודיעה מוקדם יותר היום שהחליטה לחבור לטרה ותנובה ולייקר ב-19 במאי חלק ממוצרי החלב שלה בעד 4.48%. בין המוצרים שיתייקרו: גמדים, דנונה בר וביו וחלק ממוצרי יטבתה.
תנובה הודיעה שהיא מייקרת בעד 10% מוצרי מעדנות וטירת צבי וכן את מוצרי סנפרוסט - כולל אפונה קפואה ב-7% וגם כמובן רבים מוצרי החלב שלה – שמהווים את רוב המוצרים במקררי החלב ברשתות ובמרכולים. חלק ניכר ממוצרי החלב של תנובה נמכרים במחירים נמוכים אגב, בזכות פיקוח המחירים.
מחלבת טרה גם חוגגת והייתה הראשונה מבין השלוש להודיע כי היא מעבר להתייקרות מוצרי החלב שמחיריהם בפיקוח ב-1 במאי (ייקור של המדינה), היא מעלה מחירים בעד כ-4.5% גם למוצרי חלב כמו יוגורט מולר וגבינת נועם, ועל הדרך גם הוסיפה לחגיגה את קוקה קולה, קולה זירו, ספרייט, קרלסברג ומותגי בירות נוספים.