חברת הטכנולוגיה מטריקס מאחדת את מרבית המשרדים שלה בישראל - ועוברת למגדל חדש בן 18 קומות בקומפלקס ההייטק O-TECH בכפר סבא של חברת אושירה, זרוע הנדל"ן של קבוצת SK GROUP שבבעלות איש העסקים סמי קצב. הסכם השכירות נחתם לתקופה של 10 שנים בהיקף של כ-200 מיליון שקל (20 מיליון שקל לשנה) עם אופציה להארכה של כ-10 שנים נוספות.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
בהודעת החברות נמסר כי המעבר למתחם החדש יאפשר למטריקס לאחד עובדים תחת מתחם אחד ולחזק את האחדות בין חטיבות החברה, המעסיקה כיום כ-11 אלף עובדים. מטרת המעבר לאחד מספר זרועות פעילות של החברה, שפועלות כיום בערים הרצליה, הוד השרון, תל אביב, ראש העין ולוד, לצד מטה החברה שיושב כיום בהרצליה.
1 צפייה בגלריה
מתחם O-TECH כפר סבא
מתחם O-TECH כפר סבא
מתחם O-TECH כפר סבא
(צילום: מורג ביטן)
בסך הכול שוכרת כיום מטריקס משרדים בהיקף של כ-56 אלף מ"ר בערים שונות ברחבי הארץ. בשנת 2012 חידשה את הסכם השכירות של מטה החברה, המשתרע על שטח של כ-10,000 מ"ר, מול קבוצת עופר שמחזיקה בבניין המשרדים שבו ממוקם המטה.
המגדל החדש, שנבנה במיוחד עבור מטריקס ומשתרע על פני שטח כולל של כ-30 אלף מ"ר, יאחד לתוכו מספר זרועות פעילות של החברה, שפועלות כיום בערים הרצליה, הוד השרון, תל אביב, ראש העין ולוד, וכן את מטה החברה. המעבר צפוי להתבצע ברבעון האחרון של שנת 2023.
על פי הודעת אושירה ומטריקס, לצד משרדים חדשניים ומתקדמים יותר, המעבר יאפשר, כאמור, לאחרונה לאחד אלפי עובדים תחת מתחם אחד ולחזק את תחושת האחדות בין חטיבותיה השונות של החברה. כמו כן, על אף המעבר לבניין החדש, תמשיך החברה להפעיל את מוקדי הפעילות הקיימים. במקביל, תמשיך במתכונת הפעילות ההיברידית במקומות בהם היא מתאפשרת.
בהייטק כמו בהייטק, מציע המגדל החדש לאלפי העובדים חדר כושר, מרחבי עבודה אישיים ושיתופיים, חדרי קונספט והעשרה, מתחמים לפעילויות חברתיות ואירועים ושירותים מגוונים נוספים לרווחת העובדים.
קומפלקס המשרדים O-TECH, שבו ממוקם המגדל החדש, מיועד לחברות הייטק, ביוטק וחברות בינלאומיות, וכולל שלושה מגדלי משרדים, לצד מרכז הבילוי, הקניות וההסעדה אושילנד וכן שטחי חניה. הוא משתרע על פני שטח של כ-100 אלף מ"ר ושוויו כמיליארד שקל. עם החברות הפועלות במתחם ניתן למנות את סודהסטרים, חברת חללי העבודה המשותפים ריג'ס, חברת התרופות אסטרזניקה ועוד.
מוטי גוטמן, מנכ"ל מטריקס, מסר: "עם המעבר בשנה הבאה לבניין החדש נשלים את מהלך ההתייעלות בנדל"ן בו התחלנו עוד במהלך מגפת הקורונה. במסגרת המעבר, נשחרר משרדים בהוד השרון, הרצליה, תל אביב, ראש העין ולוד, ונאפשר גישה תחבורתית נוחה מאוד בהשוואה למיקומים הנוכחיים שלנו. בהקמת הבניין החדש הנחנו שהעבודה ההיברידית תישאר עמנו וחסכנו בשטחי הנדל"ן, ובמקביל יצרנו סביבת עבודה אינטגרטיבית, נעימה וחדשנית שתשרת אותנו לשנים רבות קדימה".
גולן דותן, מנכ"ל אושירה, ציין: "אנו גאים שמטריקס בחרה באושירה לבנות את משכנה החדש של החברה, ומברכים אותה על הצטרפותה למתחם ההייטק החדשני בכפר סבא". רפי סער, ראש עיריית כפר סבא, הוסיף: "אנו נרגשים לרגל מעבר מרכז הפעילות של מטריקס, הניצבת בחוד חנית התעשייה הטכנולוגית, אל מתחם ההייטק החדשני בכפר סבא. אנו עובדים להפוך את כפר סבא לבירת ההייטק של ישראל יחד עם עוד פרויקטים נוספים כמו הקמת רובע עסקים משותף עם עיריית רעננה".