עסקת נדל"ן רחבת היקף במרכז תל אביב: חברת תדהר הראל מניבים, חברה משותפת לקבוצת הנדל"ן תדהר ולקבוצת הביטוח והפיננסים הראל, הודיעה היום (ה') כי השלימה עסקה לרכישת קרקע פרטית בשטח של 6 דונם במע"ר (מרכז עירוני ראשי) של תל אביב תמורת 505 מיליון שקל. זאת, לאחר שהחברה זכתה החודש בהליך שבוצע על ידי בא כוח של בעלי הזכויות על הקרקע.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
על המגרש שנרכש, הממוקם בשכונת נחלת יצחק ברחוב עמק ברכה פינת רחוב יקנעם, חלה תב"ע (תוכנית בניין עיר) מאושרת המאפשרת הקמת מגדל בן כ-48 קומות בעירוב שימושים, שיכלול כ-60 אלף מ"ר, מתוכם כ-40 אלף מ"ר עבור שטחי תעסוקה לצד 112 יחידות דיור חדשות.
1 צפייה בגלריה
תל אביב
תל אביב
תל אביב
(צילום: shutterstock)
עם השלמת העסקה החברה תחל בהליכי תכנון ורישוי, ומעריכה שתחילת ההקמה תחל בעוד כשנתיים. עלות הקמת הפרויקט מוערכת בלמעלה ממיליארד שקל. המגרש סמוך לציר יגאל אלון המתפתח, שבו הוקמו לאחרונה מגדלי משרדים כגון מגדל טוהא ומגדלי אלון וכן מתוכננים מגדלים נוספים בעירוב שימושים.
הסכם המכר הושלם באמצעות עו"ד דיויד אמיד ממשרד עוה"ד ש. בירן ושות', לאחר התמודדות מול שבע חברות נוספות, בהן קבוצת ישראל קנדה וחברת הביטוח מגדל. מהחברה נמסר כי פרויקט זה מצטרף לשורה של פרויקטים שיוזמת החברה, בהם הקמת הקמפוס החדש של הקריה האקדמית אונו, המוקם בימים אלו במתחם התעסוקה החדש בצומת סביון ונמצא בהליכי בנייה מתקדמים עם צפי לסיום ברבעון ראשון 2023.
לדברי אודי שרביט, מנכ"ל קבוצת תדהר, "תחומי ההייטק והטכנולוגיה המשיכו לצמוח בשנה האחרונה, והביקוש למשרדים בתל אביב גובר. לאור זאת, אנו צופים המשך צמיחה בתחום המשרדים גם בשנים הקרובות". סמי בבקוב, מנהל חטיבת ההשקעות של קבוצת הראל ביטוח ופיננסים, הוסיף: "השותפות מאפשרת לנו לקחת חלק בעסקאות ייזום של נדל"ן מניב במיקומים מעולים ולשימושים נכונים".